"ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ": Άρθρο του προέδρου του Σωματείου "ΕΡΜΗΣ" της Θεσσαλονίκης Κώστα Γιαννακάκη

Ομοσπονδιακές προσδοκίες


Είμαι ένας απλός συνάδελφος σε μεγάλο αστικό κέντρο της χώρας μας. Πολλά χρόνια στο επάγγελμα και ένα χρονικό διάστημα τελευταία χρίστηκα συνδικαλιστής. Λόγω της ενεργούς δράσης βρίσκομαι σε θέση να γνωρίζω σχεδόν όλα τα θέματα που αφορούν το ΤΑΧΙ συμμεριζόμενος την ευθύνη που μου αναλογεί σε προβλήματα τοπικού χαρακτήρα στην πόλη της Θεσσαλονίκης και συγχρόνως να προωθώ προτάσεις που ολοκληρώνονται μέσα από τα Διοικητικά Συμβούλια της Ομοσπονδίας. Για τα τοπικού περιεχομένου προβλήματα κρίνομαι μαζί με τους αξιόλογους συνεργάτες μου από τους συναδέλφους της πόλης μου. Η πόλη μου συμμετέχει με τρία ικανότατα στελέχη στο προεδρείο της ΠΟΕΙΑΤΑ. Και επειδή το κατά πόσο καλά προχωρά ο κλάδος φαίνεται υποχρεωτικά από τα πεπραγμένα της Ομοσπονδίας μας, θέλω να αναφερθώ προσωπικά για επιτεύγματα ή όχι σε επίπεδο καλοπροαίρετης κριτικής στην λειτουργία της τα δύο τελευταία χρόνια. Επιλέγω την τελευταία διετία, διότι η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική από προηγούμενα έτη.
Την ώρα που γράφονται αυτές οι αράδες η κυβέρνηση ενόψει της απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων θα ψηφίσει νομοσχέδιο με γενική άρση όλων των περιορισμών που αφορούν διάφορους επαγγελματίες. Κατηγορίες όπως δικηγόροι, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, φαρμακοποιοί, συμβολαιογράφοι και ορκωτοί λογιστές κρίνονται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Για τους υπόλοιπους αίρονται κριτήρια πληθυσμιακά, γεωγραφικά κατωτάτων αμοιβών κλπ και εφόσον κριθεί ότι πλήττεται το δημόσιο συμφέρον με υπουργικές αποφάσεις θα επανέλθουν ορισμένα κεκτημένα κάποιων επαγγελμάτων σε ένα τετράμηνο. Το κρίσιμο σημείο που δεν φαίνεται σήμερα είναι αν στα κλειστά επαγγέλματα οι της κυβέρνησης γνωρίζουν τι θα συμπεριλάβουν στα σχετικά με το ΤΑΧΙ.
Και εδώ είναι η παράταση της αγωνίας. Κανείς δεν γνωρίζει τι θα συμβεί. Η Ομοσπονδία όφειλε να γνωρίζει την θέση της κυβέρνησης νωρίτερα για να κινηθεί ανάλογα. Σε άλλο νομοσχέδιο η κυβέρνηση προτίθεται να νομοθετήσει νέες υπηρεσίες στα πλαίσια της ιδιωτικής μεταφοράς. Το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο θα παρέχεται και με οδηγό πλέον ενώ νέα υπηρεσία μεταφοράς προσώπων θα υφίσταται με πολυθέσια βανάκια έξι έως εννέα θέσεων. Αυτά θα κινούνται χωρίς τα γνωστά χαρακτηριστικά των ΤΑΧΙ με κουκούλα και ταξίμετρο, ενταγμένα σε εταιρείες και ανάθεση έργου θα παίρνουν μόνο με τηλεφωνική κλήση. Εδώ χρειάζεται άνοιγμα μεγάλης παρένθεσης για να δούμε τι δικαιώματα είχε ο κλάδος των ΤΑΧΙ μέχρι σήμερα σχετικά με τον ειδικό στόλο. Από το 2003 με τον Ν. 3109 μπορούσαν εταιρείες μορφής συνεταιρισμών και Α.Ε. να έχουν σε ποσοστό της δύναμής τους του 3% αυτοκίνητα πολυθέσια και αυτοκίνητα για ΑΜΕΑ. Ξεχωριστά του παραπάνω ποσοστού και ένα ανά εταιρεία αυτοκίνητο τύπου λιμουζίνας. Το 2006 έρχεται τροποποίηση με τον Ν.3446 όπου το ποσοστό αλλάζει στο 4% αλλά το ΑΜΕΑ με το πολυθέσιο ταξινομούνται ανά ένα κατά σειρά με συνέπεια να δυσχεραίνεται η έκδοσή τους από πλευράς νομικών προσώπων. Για αυτή την αλλαγή γνωρίζουμε ότι μεσολάβησε ομοσπονδιακός δάκτυλος. Δηλαδή αντί να διευκολύνουμε καταστάσεις από μόνοι μας τις δυσκολέψαμε.
Για την ιστορία μέχρι σήμερα ο συνεταιρισμός ΤΑΧΙ Κέρκυρας διαθέτει δύο αυτοκίνητα ειδικού στόλου, ο δε της Κατερίνης ένα αυτοκίνητο ΑΜΕΑ. Δυστυχώς αυτή η εικόνα είναι αποθαρρυντική για να αποτρέψει μελλοντικούς υποψήφιους εκτός κλάδου να τους κοπεί η όρεξη ν’ ασχοληθούν με το αντικείμενο. Έπρεπε να είχαμε αλλάξει προ ετών την εικόνα μας. Τώρα αναγκαζόμενοι να τρέχουμε θα προλάβουμε άραγε;
Το ζήτημα των λαθρομεταναστών καίει και συγχρόνως προκαλεί διότι υπερισχύει έναντι άλλων συναισθημάτων αυτό της αδικίας με την οποία αντιμετωπίζονται οι οδηγοί των ΤΑΧΙ, ενώ άλλοι μεταφορείς έχουν ασυλία παρά τα ισχύοντα του Ν.3772. Εδώ πιθανόν να υπάρχουν περιπτώσεις οδηγών ΤΑΧΙ που έχουν την ευθύνη ενεργειών τους. Οι περισσότεροι όμως είναι άμοιροι ευθυνών. Εμπλέκονται σε οδυνηρές οικονομικά περιπέτειες με κατάσχεση αυτοκινήτων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Νόμοι του Υπουργείου Δικαιοσύνης ψηφίστηκαν, αλλά τροπολογία που απαλλάσσει από ταλαιπωρίες τους οδηγούς των ΤΑΧΙ μέχρι να τελεσιδικήσει μια τέτοια υπόθεση δεν έχει ψηφιστεί ακόμη.
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας περιλαμβάνει μεταξύ των κυρώσεων στους παραβάτες πολλών άρθρων του και αφαίρεση έως και δύο μηνών των αδειών οδήγησης. Ένας οποιοσδήποτε παραβάτης πληρώνει το προβλεπόμενο πρόστιμο και δεν έχει άλλες επιπτώσεις από την αφαίρεση του διπλώματός του. Ο οδηγός όμως οδηγείται υποχρεωτικά σε στέρηση εισοδήματος και αυτό είναι άδικο. Κάποια στελέχη της Ομοσπονδίας δεν συμφωνούν ότι θα πρέπει να απαιτηθεί κάποια αλλαγή και δεν ασχολήθηκαν ποτέ με αυτό.
Για την αλλαγή του φορολογικού μας συστήματος που ήταν αναπόφευκτη δεν δικαιολογείται κανένας να θριαμβολογεί διότι παίρνουμε κομμάτι του Φ.Π.Α. πίσω. Ήταν πολύ καλύτερο το τεκμαρτό εισόδημα και Φ.Π.Α. χωρίς περαιτέρω γραφειοκρατίες, ευθύνες, έξοδα λογιστών κλπ. Η περίπτωση όμως της αύξησης του τεκμαρτού εισοδήματος για το πρώτο εξάμηνο κατά 50% σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη, 87% σε πόλεις πάνω από 200.000 κατοίκους και 109% στους υπόλοιπους πέρασε δίχως να υπάρξει η παραμικρή έγκαιρη αντίδραση. Γίνονται κάποιες προσπάθειες τελευταία αλλά το Υπουργείο Οικονομικών διαθέτει φρέσκα κουλούρια και δεν ασχολείται με μπαγιάτικα.
Η αλλαγή στην αυτοδιοίκηση της χώρας με τον Ν.3852 κοινώς «Καλλικράτης» αλλάζει κάποια δεδομένα κυρίως μεταφέροντας αρμοδιότητες σε Δήμους και Περιφέρειες χωρίς να αγγίζει τις έδρες και συνεπώς δεν επιφέρει κάποιες ιδιαίτερες δυσκολίες.
Το σοβαρότερο πρόβλημα της εποχής μας για όλους ανεξαιρέτως τους Έλληνες είναι η οικονομική κρίση. Κατά μέσο όρο μειώθηκε ο τζίρος του ΤΑΧΙ στο 50%. Περιθώρια αντιμετώπισης μεγάλα πέραν της οικονομίας δεν μπορεί να υπάρχουν. Όμως ένα σεμινάριο παρακολούθησης με θέμα την διαχείριση της οικονομικής κρίσης με στόχο την μείωση των εξόδων θα μπορούσε να ωφελήσει.
Λίγο έως πολύ αυτά κυριαρχούν στην εποχή μας ως προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Ίσως να μην καταφέρουμε την επίλυση όλων, όμως κάποιοι πρέπει να ασχολούνται και αυτό που με λυπεί είναι ότι αυτό δεν γίνεται. Δεν καταβάλλεται προσπάθεια. Για να μην μηδενίζουμε τα πάντα δεν καταβάλλεται προσπάθεια από πολλούς πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να κατανοήσω αυτά που γράφονται σήμερα σε προεκλογικό φυλλάδιο της ΔΑΚΜΜΕ ενόψει των εκλογών του ΣΑΤΑ. Ότι ο κλάδος διατηρεί την ταυτότητά του και την δυναμική που μόνον η ΔΑΚΜΜΕ δημιούργησε. Θέλοντας πάλι να δικαιολογήσει την φθίνουσα πορεία καταγγέλει η συγκεκριμένη παράταξη ότι έγινε στόχος της κυβέρνησης. Ότι είναι εμπόδιο για μελλοντικά σχέδια που έχουν τα πράσινα Golden boys. Ότι είναι η μόνη παράταξη που περιφρουρεί τα συμφέροντα του ΤΑΧΙ. Δηλαδή όλες οι άλλες παρατάξεις προδίδουν το ΤΑΧΙ; Μόνον η ΔΑΚΜΜΕ ξέρει να οδηγεί τον κλάδο σε δύσκολες διαδρομές όπως αυτές που διανύουμε σήμερα. Δέχεται πόλεμο λάσπης από συναδέλφους που στοχεύουν την προσωπική ή κομματική προβολή.
Αλήθεια ποιος τα λέει αυτά σήμερα; Πως μπορεί και διακατέχεται συνδικαλιστική παράταξη από τέτοια αλαζονεία; Στον βωμό της εξασφάλισης κάποιων ψήφων βλέπουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και λέμε ότι είναι ο απέναντι;
Η ΔΑΚΜΜΕ ΤΑΧΙ και ο Θ. Λυμπερόπουλος γιγάντωσαν το συνδικάτο λέει το προεκλογικό φυλλάδιο. Διαβάζοντας το προκαλούμαι σε έσχατο βαθμό. Και αν σήμερα αυτό κυκλοφορεί στις εκλογές των Αθηνών, σίγουρα κάτι παρόμοιο θα κυκλοφορήσει προς το τέλος του χρόνου για τις εκλογές της Ομοσπονδίας. Και επειδή η τελευταία διετία είναι παράδειγμα προς αποφυγή καλό θα ‘ταν ο κυρ-Θύμιος να πάει για ξεκούραση. Η επαρχία δεν είναι Αθήνα. Έχει τα ίδια και περισσότερα προβλήματα και θέλει μπροστάρηδες αγνούς αγωνιστές και όχι προπαγανδιστές πολιτικών κομμάτων. Δικαίωμα της κάθε πόλης να εκλέγει τους εκπροσώπους της με τα δικά της κριτήρια και σκεπτικά. Όμως σε ολόκληρη Αθήνα με υποψήφιες 4-5 παρατάξεις να κερδίζει η μία παίρνοντας αυτοδυναμία, σημαίνει ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά με τις υπόλοιπες. Εύχομαι οι παρατάξεις πανελλαδικού επιπέδου να μην έχουν κανένα κοινό σημείο με αυτές των Αθηνών διότι τότε το μέλλον μας θα είναι δυσοίωνο.
Πρόεδρος «ΕΡΜΗ»
Γιαννακάκης Κων/νος

Για λήψη του άρθρου σε μορφή αρχείου word επέλεξε ΕΔΩ