Σε θετικό κλίμα η συνάντηση Βορίδη-αυτοκινητιστών
Την επόμενη εβδομάδα το πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο
12/01/2012
Συνάντηση των αυτοκινητιστών με τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Μάκη Βορίδη έλαβε χώρα την προηγούμενη Δευτέρα, με θέμα τα βασικά σημεία του επικείμενου νομοσχεδίου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος, το οποίο θα κατατεθεί προς ψήφιση την επόμενη εβδομάδα. Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες ταξί αναφέρθηκαν
Σε επικοινωνία του «ΛΤ» με τον πρόεδρο του Σωματείου Ταξί Σπάρτης και υπολοίπου νομού Λακωνίας-μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, ο κ. Σ. Ροϊνός επιβεβαίωσε το θετικό κλίμα της συνάντησης, τονίζοντας ότι έχει επέλθει συμφωνία στις γενικές γραμμές του νομοσχεδίου.
Ειδικότερα, ο κ. Ροϊνός επεσήμανε ότι ικανοποιήθηκε το βασικό αίτημα των ιδιοκτητών ταξί για άρση της ανεξέλεγκτης αδειοδότησης που προέβλεπε ο νόμος Ραγκούση, με τον καθορισμό συγκοινωνιακών, πληθυσμιακών αλλά και περιβαλλοντικών κριτηρίων, που ήδη ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Ζήτημα νομιμότητας θέτουν οι αυτοκινητιστές ως προς το θέμα των εδρών, το οποίο παλαιότερα είχε απασχολήσει το Συμβούλιο της Επικρατείας. Συγκεκριμένα, ενώ τυπικά οι ιδιοκτήτες ταξί δε δραστηριοποιούνται εκτός έδρας -σε άλλη δηλαδή περιοχή εκτός αυτής που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας τους- δεν υπάρχει νομοθετική κατοχύρωση που να αποτρέπει το αντίθετο. Και ενώ το θέμα είχε ατύπως παγιωθεί προ «Καλλικράτη», με τους αυτοκινητιστές να εργάζονται στην έδρα τους και συγκεκριμένα στους μέχρι πρότινος δήμους, τώρα, με το νέο χωροταξικό το ζήτημα παραμένει νομοθετικά αδιευκρίνιστο, αφού για παράδειγμα στο νέο Δ. Σπάρτης εντάσσονται και οι πρώην καποδιστριακοί δήμοι.
Όπως μας πληροφόρησε ο κ. Ροϊνός, το ζήτημα καθορισμού των εδρών είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς η συγκέντρωση των αυτοκινητιστών στις έδρες των δήμων θα αποτελέσει πλήγμα για τις απομακρυσμένες και ορεινές περιοχές, που δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Ακαθόριστη παραμένει επίσης η νομική μορφή (φυσικά πρόσωπα ή εταιρείες) μέσω της οποίας θα εκδοθούν άδειες για τα επταθέσια, εννιαθέσια οχήματα και τις λιμουζίνες, που προβλέπεται να δραστηριοποιηθούν στους ελληνικούς δρόμους.
Σε συμφωνία φαίνεται πως καταλήγουν κυβέρνηση και ιδιοκτήτες ταξί για την «πολύπαθη» απελευθέρωση του επαγγέλματος, μετά τη συνάντηση που είχαν οι τελευταίοι με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Μάκη Βορίδηδιεξοδικά στη σύγκρουση με τον πρώην υπουργό κ. Ραγκούση, ενώ έκαναν ειδική αναφορά στα πληθυσμιακά κριτήρια, αλλά και στις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονταν στο προεδρικό διάταγμα Ρέππα.
Σε επικοινωνία του «ΛΤ» με τον πρόεδρο του Σωματείου Ταξί Σπάρτης και υπολοίπου νομού Λακωνίας-μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, ο κ. Σ. Ροϊνός επιβεβαίωσε το θετικό κλίμα της συνάντησης, τονίζοντας ότι έχει επέλθει συμφωνία στις γενικές γραμμές του νομοσχεδίου.
Ειδικότερα, ο κ. Ροϊνός επεσήμανε ότι ικανοποιήθηκε το βασικό αίτημα των ιδιοκτητών ταξί για άρση της ανεξέλεγκτης αδειοδότησης που προέβλεπε ο νόμος Ραγκούση, με τον καθορισμό συγκοινωνιακών, πληθυσμιακών αλλά και περιβαλλοντικών κριτηρίων, που ήδη ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Ζήτημα νομιμότητας θέτουν οι αυτοκινητιστές ως προς το θέμα των εδρών, το οποίο παλαιότερα είχε απασχολήσει το Συμβούλιο της Επικρατείας. Συγκεκριμένα, ενώ τυπικά οι ιδιοκτήτες ταξί δε δραστηριοποιούνται εκτός έδρας -σε άλλη δηλαδή περιοχή εκτός αυτής που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας τους- δεν υπάρχει νομοθετική κατοχύρωση που να αποτρέπει το αντίθετο. Και ενώ το θέμα είχε ατύπως παγιωθεί προ «Καλλικράτη», με τους αυτοκινητιστές να εργάζονται στην έδρα τους και συγκεκριμένα στους μέχρι πρότινος δήμους, τώρα, με το νέο χωροταξικό το ζήτημα παραμένει νομοθετικά αδιευκρίνιστο, αφού για παράδειγμα στο νέο Δ. Σπάρτης εντάσσονται και οι πρώην καποδιστριακοί δήμοι.
Όπως μας πληροφόρησε ο κ. Ροϊνός, το ζήτημα καθορισμού των εδρών είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς η συγκέντρωση των αυτοκινητιστών στις έδρες των δήμων θα αποτελέσει πλήγμα για τις απομακρυσμένες και ορεινές περιοχές, που δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Ακαθόριστη παραμένει επίσης η νομική μορφή (φυσικά πρόσωπα ή εταιρείες) μέσω της οποίας θα εκδοθούν άδειες για τα επταθέσια, εννιαθέσια οχήματα και τις λιμουζίνες, που προβλέπεται να δραστηριοποιηθούν στους ελληνικούς δρόμους.