ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΑΜΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΤΑΞΙ
από τον Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011 στις 5:55 π.μ.
Κα ΚΟΡΑΗ:
Κύριε Πρόεδρε, και χθες και σήμερα καταγγείλατε τους «πράσινους» Φωτόπουλους. Όμως, υπάρχει ένας «γαλάζιος», ο κύριος Θύμιος Λυμπερόπουλος Πρόεδρος του ΣΑΤΑ και σύμβουλός σας, ο οποίος έχει ζητήσει τη στοχοποίηση βουλευτών που τυχόν θα ψηφίσουν το νόμο του κυρίου Ραγκούση. Επίσης, έχει καλέσει τους συναδέλφους του, τους ιδιοκτήτες ταξί να κάνουν στάση πληρωμών προς τα ταμεία και τις τράπεζες.
Υπάρχει η ΔΑΚΕ, που συμπαρατάχθηκε με τον «πράσινο» κ. Φωτόπουλο για τη μη είσπραξη του νέου τέλους για τα ακίνητα. Υπάρχει μία σειρά συνδικαλιστών της Νέας Δημοκρατίας, φαρμακοποιοί, γιατροί, οι οποίοι αντιστέκονται στην απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και πρωτοστατούν στις κινητοποιήσεις και βεβαίως υπάρχουν στελέχη και βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι σπεύδουν στο πλευρό τους.
Το ερώτημά μου λοιπόν είναι: Ποια είναι ακριβώς η θέση της Νέας Δημοκρατίας; Είστε υπέρ της πλήρους απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων; Και επίσης, τι ακριβώς θα κάνετε με όλους αυτούς τους «γαλάζιους» Φωτόπουλους; Διότι μέχρι αυτή τη στιγμή δίνετε την εικόνα ότι κάπου τους χαϊδεύετε. Κάνετε μία δημόσια καταδίκη μίας συμπεριφοράς, αλλά στη συνέχεια τους κλείνετε το μάτι;
Ευχαριστώ πολύ.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ:
Εγώ ευχαριστώ. Να κάνω, πρώτα απ΄ όλα, ένα ξεκαθάρισμα εννοιών. Ο Φωτόπουλος είναι ΔΕΚΟ, ο Λυμπερόπουλος είναι ιδιοκτήτης ιδιώτης ταξί.
Κα ΚΟΡΑΗ:
Είναι συντεχνίες, όμως, όλοι.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ:
Είναι σημαντική η διαφορά, ο ένας είναι στο χώρο που ελέγχει η Κυβέρνηση, ο άλλος είναι επαγγελματίας.
Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι με την έννοια του «δεν πληρώνω» και τις λευκές απεργίες εμείς δεν συμφωνούμε. Έχουμε πει επανειλημμένα ότι καταλαβαίνουμε και την απόγνωση και την απογοήτευση του κόσμου. Όμως όταν πλήττεται το συμφέρον το κοινωνικό αυτά δεν είναι για μας αποδεκτά. Ξεκάθαρα πράγματα.
Για τον κ. Λυμπερόπουλο, από την πρώτη στιγμή έγινε ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας που είπαμε ξεκάθαρα ότι τέτοιες δηλώσεις, όπως εκείνες που έκανε και αναφέρατε, είναι απολύτως καταδικαστέες.
Στο θέμα το συγκεκριμένο, πρώτα απ΄ όλα, η δήλωση που άκουσα προ ημερών του κ. Ραγκούση ότι αποσύρει από το σχέδιο νόμου για τα ταξί τη διάταξη για την υποχρεωτική άσκηση του επαγγέλματος μέσω εταιρειών, δείχνει πρώτον -και του το είπαμε- πόσο στο γόνατο ήταν γραμμένο το νομοσχέδιο, με ένα τέτοιο ξεκάθαρο αντισυνταγματικό τρόπο, γιατί αυτή η διάταξη ήταν αντισυνταγματική. Εδώ, όμως, υπάρχει μια γενικότερη γονατογραφία.
Μιλάω για προχειρότητες ή σκοπιμότητες ίσως, αλλά σίγουρα προχειρότητες. Η απόσυρση δεν αλλάζει τίποτα. Αυτό το οποίο φέρνουν για νόμο είναι ένα μείγμα νεοφιλελευθερισμού με αν θέλετε σοβιετική συνταγή, για δύο λόγους:
Πρώτα απ΄ όλα, επιτρέπεται ανεξέλεγκτα η νέα αδειοδότηση ταξί, χωρίς μελέτη, χωρίς κριτήρια και πάνω απ΄ όλα χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια, όπως γίνεται παντού στην Ευρώπη, για να προστατεύεται το περιβάλλον.
Και σας παρακαλώ να ξέρετε ότι παντού, όπου υπάρχει δηλαδή λογική σε αυτά τα πράγματα, τέτοιες προτάσεις συνοδεύονται, από την πρώτη στιγμή, και με μελέτες οι οποίες θα πουν τι αλλαγές γίνονται σε αυτό το επάγγελμα, τι επιπτώσεις έχουν πάνω στον κόσμο, στην ασφάλειά του, στην υγεία του, στο περιβάλλον.
Δεν υπήρχε τίποτα από αυτά. Δεν υπήρχε, επαναλαμβάνω, το πληθυσμιακό κριτήριο που υπάρχει παντού στην Ευρώπη. Δεν υπήρχε τίποτα για το κυκλοφοριακό. Τι θα συμβεί, όταν οι όποιες χιλιάδες άδειες υπάρχουν σήμερα θα γίνουν άλλες τόσες και θα γεμίσουν οι δρόμοι ταξί. Το θέλει αυτό κανένας; Ούτε οι ταξιτζήδες δεν το θέλουν, ούτε και ο κόσμος βεβαίως.
Επομένως, μαζί με το δεδομένο ότι η μεγάλη συγκέντρωση αριθμού αδειών, το ξέρουμε όλοι, θα οδηγήσει σε καρτέλ, εμείς κόμμα φιλελεύθερο είμαστε και το καρτέλ θα το πολεμάω όπου το βρίσκω και δεν το δεχόμαστε.
Αλλά θα ήθελα να σας πω ότι μέσα σε αυτή τη φιλοσοφία όλων των Κεντροδεξιών Κομμάτων της Ευρώπης υπάρχει αυτή η λογική, ότι πρέπει να εξετάζεις το κάθε ένα χωρίς δογματισμούς. Είπα χθες για το πληθυσμιακό κριτήριο στην ομιλία μου, ότι εδώ η πόλη της Θεσσαλονίκης και μόνον, έχει περισσότερα φαρμακεία από την Αυστρία. Κι αυτό δεν μπορείς να μην το λάβεις υπόψη σου όταν κάνεις το άνοιγμα.
Πόσο παραπάνω άνοιγμα; Να το ανοίξεις, αλλά έλα να μου πεις τι θα γίνει με την πραγματικότητα, έλα να το συζητήσουμε βρε αδελφέ. Και όταν το συζήτησε ο Ρέππας με την τρόικα, τα βρήκαν. Και ήρθε η Νέα Δημοκρατία, πάντα εναντίον, δήθεν της Κυβέρνησης και το δέχθηκε και εκείνη.
Και έχουμε ΠΑ.ΣΟ.Κ., τρόικα, Νέα Δημοκρατία μαζί και έρχεται ένας άνθρωπος, ο κύριος Ραγκούσης και τα διαλύει όλα. Και φταίει η Νέα Δημοκρατία, δεν φταίει το ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Εδώ, λοιπόν, τα πράγματα είναι καθαρά. Αλλά θα ήθελα, για λόγους ιστορικούς, επιτρέψτε μου, να βρω και ένα χαρτί και να σας διαβάσω κάτι το οποίο λέει.
«Εάν απελευθερώσουμε τα ταξί σήμερα -λέει αυτός ο πολιτικός που διαβάζω- εάν απελευθερώσουμε τα ταξί σήμερα, η Ελλάδα έχει το πιο φθηνό ταξί στην Ευρώπη, έχετε την εντύπωση ότι το ταξί θα παραμείνει φθηνό; Θα ακριβύνει πάρα πολύ το ταξί τότε, γιατί τα ταξί θα περιέλθουν σε εταιρείες και θα πουλάνε ακριβά τις υπηρεσίες τους. Μην έχετε αυταπάτες, αυτά τα πράγματα είναι νεοφιλελεύθερες αφέλειες».
Ποιος το λέει; Ο κύριος Χρυσοχοΐδης πριν λίγα χρόνια.
Επομένως ας μας εξηγήσουν πότε εννοούν αυτά που λένε. Εμείς πάντα λέμε τα ίδια.