Διαχωριστικά προστασίας σε ταξί: Απόψεις - Θέσεις - Προτάσεις (11/03/12)

Τα ταξί αποκτούν διαχωριστικά προστασίας - Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=394892

Τα διαχωριστικά είναι η λύση απέναντι στις ληστείες με μαχαίρι αν σκεφτεί κανείς τα πολλαπλά κρούσματα που είχαμε τις τελευταίες ημέρες. Τα διαχωριστικά επιτρέπονται πλέον στα Ταξί.
Από τον Απρίλιο του 2011 μετά από κινήσεις του Σωματείου Θεσσαλονίκης και παρά τις αντιδράσεις του ΣΑΤΑ!!, τα διαχωριστικά στα ταξί επιτρέπονται. Τα οχήματα μπορούν και περνάνε ΚΤΕΟ κανονικά. Τα διαχωριστικά στα ταξί (κουβούκλια) προστατεύουν τον οδηγό από ενδεχόμενες επιθέσεις και είναι κατασκευασμένα από μη τοξικό πολυκαρβονικό πλαστικό υλικό. Δεν δυσκολεύουν τον οδηγό στην οδήγηση και τον προστατεύουν από μια ενδεχόμενη επίθεση με μεταλλικό αντικείμενο. Είναι διάφανα και δεν δυσχεραίνουν την επικοινωνία ταξιτζή - πελάτη. Το ΣΑΤΑ αντέδρασε στην τοποθέτηση των διαχωριστικών ακόμα και αν αυτή θα ήταν προαιρετική και μάλιστα είχαμε αντιδράσεις ακόμα και μετά την έγκριση τους από το Υπουργείο Υποδομών!
Διαβάστε το παρακάτω άρθρο:
Tα πρώτα διαχωριστικά κουβούκλια τοποθετήθηκαν πιλοτικά στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη στις αρχές του 2010. Με την βοήθεια του προέδρου της Θεσσαλονίκης κ. Κώστα Γιαννακάκη και του κ. Πάρη Κισσά, οι προδιαγραφές των διαχωριστικών φτάσανε στο υπουργείο μεταφορών και στον τότε γραμματέα κ. Χάρη Τσιόκα ο οποίος με την σειρά του και με τους μηχανικούς του μελέτησαν το ζήτημα και τα διαχωριστικά εγκρίθηκαν όπως ανέφερα τον Απρίλιο του 2011 (ενάμιση χρόνο μετά - Ως γνωστόν η γραφειοκρατία στην Ελλάδα είναι ένα μεγάλο πρόβλημα). Ο πρόεδρος κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος με λύπη μου πληροφορήθηκα ότι ήταν αρνητικός στην τοποθέτηση διαχωριστικών λόγω του ότι δημιουργούνε πρόβλημα στον πελάτη και την εργασία κατά την κρίση του (όπως ο ίδιος είχε δηλώσει δημόσια). Η απόφαση ήταν η τοποθέτηση να είναι προαιρετική και κατά την γνώμη μου θεωρώ και χαρακτηρίζω -επιεικώς- "λάθος" την στάση του προέδρου κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου. Τα GPS που ήταν και η πιο σωστή λύση για τον πρόεδρο κ. Λυμπερόπουλο, θα μπορούσαν να τοποθετούνται και αυτά σε συνδυασμό με τα διαχωριστικά και όχι τα διαχωριστικά να μην επιτρέπονται.
 Η προσωπική ασφάλεια του ταξιτζή είναι αναφαίρετο δικαίωμα του και δεν μπορεί να είναι στην κρίση οποιουδήποτε σωματείου η προέδρου. (Η χρήση αντιστοίχων διαχωριστικών γίνεται στην Αγγλία, Ρουμανία, Ιταλία κ.α σε συμβατικά οχήματα Ταξί, όπως τα δικά μας που δεν υπάρχει εργοστασιακή τοποθέτηση διαχωριστικού). Όπως όλοι ξέρουμε κονδύλια για τα ταξί και χρήματα δεν υπήρχαν. Οπότε στο υπουργείο άρεσε μια λύση που δεν θα τους επιβάρυνε καθόλου. Εταιρίες για διαχωριστικά υπάρχουν πολλές και αν ψάξει κανείς στο ίντερνετ μπορεί να βρει αρκετές. Τα διαχωριστικά αυτά κατασκευάζονται στην Αγγλία και κοστίζουν απο 400-600 ευρώ μαζί με τα έξοδα αποστολής. Στο στέλνουν στο σπίτι με Courrier και η τοποθέτηση γίνεται από σένα σε 10 λεπτά και μπορείς να το έχεις και για το επόμενο σου Ταξί, αφού προσαρμόζεται σε όλα τα οχήματα.
Μπορώ να παραθέσω ενδεικτικά κάποιες εταιρίες - και όχι φυσικά μια γιατί θα θεωρηθεί ότι κάνω διαφήμιση.
http://www.safeshield-ltd.co.uk/
http://www.drivershields.co.uk/
(Δυο εταιρίες διαχωριστικών από την Αγγλία και δεν πληρώνεται δασμούς) -Οι παραγγελίες από Αμερική, Καναδά δεν συμφέρουν λόγω τελωνείου- Είναι στην κρίση του καθένα αν θα το τοποθετήσει σε αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία, αλλά θεωρώ καθήκον μου σαν συνάδελφος να σας ενημερώσω. Ας μην λησμονούμε τους αδικοχαμένους συναδέλφους όπως ο Γ. Χλιάπας στην Θεσσαλονίκη και τον πρόσφατα αδικοχαμένο συνάδελφο από την Χαλκίδα που πέσανε θύματα ληστών.
Η χρήση των διαχωριστικών δεν σε σώζει αν κάποιος έχει όπλο. Τα διαχωριστικά δεν είναι αλεξίσφαιρα. Το ταξί δεν μπορεί να γίνει τεθωρακισμένο όχημα αν σκεφτεί κανείς ότι, ούτε τα τζάμια μας είναι αλεξίσφαιρα.
Η χρήση αλεξίσφαιρου υλικού ανεβάζει το κόστος, το βάρος και δημιουργεί και πρόβλημα ασφαλείας στον επιβάτη. Αντίθετα τα διαχωριστικά από πολυκαρβονικό υλικό είναι μελετημένα , έχουν ISO 9001 και έχουν δοκιμαστεί με ειδικά τεστ για να μην τραυματιστεί ο επιβάτης σε ενδεχόμενο τρακάρισμα. Συνεργάζονται άψογα με τον αερόσακο και δεν κάνεις καμία τρύπα στο αμάξωμα. Τα διαχωριστικά λειτουργούν αποτρεπτικά αν κάποιος έχει μαχαίρι και σου δίνει τον χρόνο να αντιδράσεις και ενδέχεται κιόλας να μην πέσεις θύμα επίθεσης αφού ο επίδοξος ληστής θα το σκεφτεί δύο φορές.
Η χρήση του διαχωριστικού μειώνει βάση μελέτης τις επιθέσεις στους οδηγούς ταξί, που κατά 80% γίνονται με μαχαίρι.
Τελειώνοντας θα ήθελα να αναφέρω ότι δεν έχω καμία προσωπική αντιπαλότητα με κανέναν από το ΣΑΤΑ το οποίο τιμώ και είμαι μέλος, καθώς και την Ομοσπονδία Ταξί.
Τιμώ όλους για τον Αγώνα τους στο ταξί και δεν συνδικαλίζομαι. Είμαι παρόν σε κάθε αγώνα για το ταξί και ιδιοκτήτης 100% άδειας ταξί Αθηνών. Είμαι 35 Χρονών και βρίσκομαι στον χώρο του ταξί εδώ και 10 χρόνια. Υπηρετώ τον κλάδο μου, θέλω να πιστεύω με αγάπη, φιλότιμο και τιμιότητα. Δρω ατομικά ως πολεμιστής ταξιτζής και ανεξάρτητος μέσα από την σελίδα "Ανεξάρτητοι Ταξιτζήδες Ελλάδας" που διαχειρίζομαι με συναδέλφους μου και θέλω να πιστεύω ότι μέσα από την σελίδα μας και τον αγώνα μας στο Ίντερνετ βάλαμε και εμείς ένα λιθαράκι στον αγώνα κατά του Ραγκούση που ήθελε να μας εξοντώσει.
Η Σελίδα μας "Ανεξάρτητοι Ταξιτζήδες Ελλάδας" βρίσκεται στην παρακάτω διεύθυνση.
http://www.facebook.com/groups/greektaxidrivers/
Η προσωπική μου ιστοσελίδα στο Facebook είναι η:
http://www.facebook.com/athens.taxi
Τo όνομα μου και το επίθετο μου είναι γνωστό στον Πρόεδρο Σωματείου Ταξί Σπάρτης κ. Σωτήρη Ροϊνό, καθώς και σε πολλά μέλη στο ΣΑΤΑ που δραστηριοποιούνται μέσω Ιnternet.

Σας ευχαριστώ! Athens Taxi - Δημήτρης
Κυριακή, 11.3.2012