Άμεσα και ΔΩΡΕΑΝ! Κλήση ΤΑΞΙ στη Σπάρτη 2731200150

click2call

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΑΞΙ: ΝΕΑ -ΥΠΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ- Κ.Υ.Α. ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ


«ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΑΞΙ»
http://apsp-taxi.blogspot.com
apsp.taxi@gmail.com
τηλ.: 6979675336

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΑΠΟΨΕΙΣ-ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

28 Φεβρουαρίου 2013

ΘΕΜΑ: Μεταφορά μαθητών. Νέα -υπό διαμόρφωση- Κ.Υ.Α.

Όπως είναι γνωστό στην μεταφορά των μαθητών απασχολούνται χιλιάδες ιδιοκτήτες/εκμεταλευτές ταξί σε ολόκληρη τη Χώρα και ιδιαίτερα στην Περιφέρεια. Τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της μείωσης του μεταφορικού μας έργου, παρατηρείται εξαιρετικά αυξημένο ενδιαφέρον για συμμετοχή στη μεταφορά μαθητών από πολύ περισσότερους σε σχέση με το παρελθόν ιδιοκτήτες ταξί, μάλιστα, από ιδιοκτήτες ταξί και μεγάλων αστικών κέντρων· ένα παράδειγμα είναι η Πάτρα που κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά οι εμπλεκόμενοι ιδιοκτήτες των ταξί της πόλης, για πρώτη φορά με απευθείας συμβάσεις με την Περιφέρεια, μεταφέρουν δυο χιλιάδες μαθητές περίπου. Σε κάποιες άλλες περιοχές της Χώρας η μεταφορά των μαθητών αποτελεί και το μοναδικό εισόδημα για τους εμπλεκόμενους ιδιοκτήτες/εκμεταλευτές των Ε.Δ.Χ. αυτ/των των περιοχών αυτών.

Το καθεστώς που συνεχίζεται και φέτος είναι αυτό της παράτασης των περσινών συμβάσεων (οι οποίες είναι προϊόν παράτασης των συμβάσεων της σχολικής χρονιάς 2010-11) απομειωμένες σε ποσοστό, τουλάχιστον, 17%. Ως κύριος λόγος των παρατάσεων δεν ήταν άλλος από την μη επιτυχή έκβαση των σχετικών διαγωνισμών των Δήμων, καθώς και των προβλεπόμενων στη συνέχεια διαδικασιών διαπραγμάτευσης. Το πρόβλημα εστιάστηκε, σχεδόν αποκλειστικά, στα δρομολόγια με τα Ε.Δ.Χ. αυτ/τα ταξί των οποίων οι ιδιοκτήτες επέδειξαν από ανύπαρκτο έως ελάχιστο ενδιαφέρον. Κύρια αιτία ήταν η αποζημίωση που προκύπτει σε κάθε διαδρομή, όπου με τον πολυσύνθετο/πολύπλοκο μαθηματικό τύπο (αλγόριθμο) που όριζε η Κ.Υ.Α. 35415/28-7-2011 (Φ.Ε.Κ. 1701/1-8-2011, τ. Β’) κατρακυλούσε σε επίπεδα μείωσης από 60% έως και 90% σε σχέση με την αποζημίωση που προέκυπτε με τον μαθηματικό τύπο που προέβλεπε η προηγούμενη Κ.Υ.Α ΙΒ/6071/98 (ΦΕΚ 932Β/31-8-1998). Μάλιστα για τα δρομολόγια που εκτελούνται στις πόλεις της Περιφέρειας και ιδιαίτερα στην ύπαιθρο, η αποζημίωση ήταν ακόμη μικρότερη, εξαιτίας ενός συντελεστή που θεωρούσε (με πιο κριτήριο άραγε;) ότι αυτές οι διαδρομές (εκτός πόλης) θα έπρεπε να αποζημιώνονταν ακόμη λιγότερο. άλλη μια αδικία κατά των μεταφορέων της Περιφέρειας. Εδώ σημειώνουμε ότι οι απίστευτες και αψυχολόγητες αυτές μειώσεις στην αποζημίωση των ταξί δεν αντιστοιχήθηκαν με τον μαθηματικό τύπο που υπολογίζει την αποζημίωση των δρομολογίων που πραγματοποιούνται με λεωφορεία, όπου εκεί η αποζημίωση συγκρατήθηκε (σε σχέση με την Κ.Υ.Α ΙΒ/6071/98) στα ίδια περίπου επίπεδα.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και ο υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων του είχε αντιληφθεί το πρόβλημα και είχε προαναγγείλει δημόσια τις απαραίτητες παρεμβάσεις. Μετά την πράξη νομοθετικού περιεχομένου του περασμένου Σεπτεμβρίου που παρέτεινε τις συμβάσεις ακολούθησε η ψήφιση του ν. 4089/12, όπου, μεταξύ άλλων, η αρμοδιότητα της σχεδίασης και ανάθεσης (διαγωνισμοί, λοιπές διαδικασίες) μεταφοράς των μαθητών επιστέφει στον δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης, δηλαδή τις αιρετές Περιφέρειες, τις οποίες μάλιστα καλεί το Υπουργείο Εσωτερικών με σχετική εγκύκλιό του που απέστειλε πριν λίγες ημέρες να ξεκινήσουν από τώρα τις διαδικασίες για την προετοιμασία των διαγωνισμών για την μεταφορά των μαθητών για το ερχόμενο σχολικό έτος 2013/14.

Επιπλέον, το Υπουργείο Εσωτερικών έχει ξεκινήσει και την διαβούλευση με όλους τους εμπλεκομένους για τον σχεδιασμό και την έκδοση νέας Κ.Υ.Α. Σε μια τέτοια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή όλων των κλάδων των μεταφορέων την Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013 παραβρεθήκαμε στα πλαίσια της συμμετοχής μας στην διαπαραταξιακή επιτροπή του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί. Στην συνάντηση αυτή και στην -υπό διαμόρφωση- Κ.Υ.Α που μας γνωστοποιήθηκε με ικανοποίηση διαπιστώσαμε ότι στις αλλαγές του θεσμικού πλαισίου περιλαμβάνονται διατάξεις που απαγορεύουν την χρήση μισθωμένων Ι.Χ. αυτ/των και την υποχρεωτική «πακετοποίηση» του έργου, πρακτική που ακολουθούσαν πολλές Νομαρχίες όπου με φωτογραφικούς όρους στους σχετικούς διαγωνισμούς ευνοούσαν ανώνυμες εταιρείες/μεταφορικές επιχειρήσεις (ΚΤΕΛ), που αναλάμβαναν το έργο με μηδενικές σχεδόν εκπτώσεις και στη συνέχεια το μεγαλύτερο κομμάτι το ανέθεταν σε ιδιοκτήτες ταξί (και Ι.Χ. αυτ/των) με σημαντικές υπέρ τους κατακρατήσεις. Η πρακτική αυτή καταργούσε ουσιαστικά την έννοια του διαγωνισμού και ζημίωνε, πέρα από τους φυσικούς μεταφορείς και το Δημόσιο.

Σε σχέση όμως με τον υπολογισμό αποζημίωσης των δρομολογίων με Ε.Δ.Χ αυτ/τα, αν εξαιρεθεί μια μικρή -και πάλι μη ικανοποιητική- παρέμβαση στα πολύ μικρά δρομολόγια, δυστυχώς, ο μαθηματικός τύπος της προτεινόμενης -υπό διαμόρφωση- Κ.Υ.Α. δίνει τα ίδια ποσά αποζημίωσης με αυτά που προέβλεπε η Κ.Υ.Α. 35415/28-7-2011. Εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατόν να ισχύσουν τελικά αυτές οι τιμές στην αποζημίωση για τα Ε.Δ.Χ. αυτ/τα ταξί, διότι, ακριβώς, λόγω του ασύμφορου της συμμετοχής των ιδιοκτητών/εκμεταλευτών τους, οι διαγωνισμοί με μαθηματική ακρίβεια θα έχουν την ίδια κατάληξη με αυτούς των δυο προηγούμενων περιόδων, δηλαδή θα κηρυχτούν άγονοι.

Κατά την προαναφερόμενη συνάντηση (14/0113), καθώς και από τις επαφές που ακολούθησαν (πάντα στα πλαίσια της Ομοσπονδίας μας) με τους αρμόδιους Υπηρεσιακούς Παράγοντες του Υπουργείου, αντιληφθήκαμε ότι, πιθανότατα, οι ενστάσεις και το δίκαιο των αιτημάτων μας έχουν γίνει κατανοητά απ’ αυτούς, όπου και μας διαβεβαίωσαν ότι η αρχική πρότασή τους αποτέλεσε την έναρξη του διαλόγου και της διαβουλευτικής διαδικασίας και ότι θα επιχειρηθεί παρέμβαση και κατάθεση διαφορετικής -βελτιωμένης- πρότασης στα πλαίσια όμως της σφιχτής και ελεγχόμενης δημοσιονομικής πολιτικής.

Κατά την άποψή μας οι προσπάθειές μας πρέπει να συνεχιστούν και να ενταθούν, ώστε στα πλαίσια του διαλόγου και της εναπομείνασας διαβουλευτικής διαδικασίας με το Υπουργείο, ώστε:

1. Να τονιστούν και ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτέρες συνθήκες εκτέλεσης των δρομολογίων μεταφοράς μαθητών: δέσμευση του αυτοκινήτου για την εκτέλεση του δρομολογίου αρκετή ώρα πριν, συνεπώς απομάκρυνση από άλλη εργασία (από ανάληψη άλλων μισθώσεων – ουσιαστικά το ταξί δεσμεύεται αποκλειστικά στην μεταφορά μαθητών), υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διακηρύξεις για την συμμετοχή σε διαγωνισμό και για υπογραφή σύμβασης (φορολογικά ασφαλιστικά ενήμερος, εγγυητικές επιστολές, εγγύηση καλής εκτέλεσης), πληρωμή μετά από πάρα πολλούς μήνες, κ.λπ.

2. Να καταδειχθεί και να αναδειχθεί με σαφήνεια όπου επιπροσθέτως απαιτηθεί η αδικία και η διαφορετική αντιμετώπιση του κλάδου μας από τον προτεινόμενο μαθηματικό τύπο, όπου, καταρχάς, προτείνεται αποζημίωση ανά δρομολόγιο μη συνάδουσα και συμβατή με το λειτουργικό κόστος και το αναγκαίο μίνιμουμ κέρδος που θα πρέπει να παράγεται απ’ την εκτέλεσή του, ώστε να επιτευχθεί συμφωνία με το Υπουργείο και, διαλαμβανομένης της σημερινής οικονομικής κατάστασης, να οριστεί τελικά στην υπό έκδοση Κ.Υ.Α. ένας μαθηματικός τύπος που θα προβλέπει αποζημίωση που θα καλύπτει το λειτουργικό κόστος και θα αφήνει ένα εύλογο κέρδος στον ιδιοκτήτη/εκμεταλλευτή του ταξί. Τέτοια αποζημίωση πρέπει να είναι ανάλογη με την σημερινή, δηλαδή 17% τουλάχιστον απομειωμένη σε σχέση με το ανώτερο προβλεπόμενο κόστος ανά δρομολόγιο που προκύπτει από τον υπολογισμό της Κ.Υ.Α ΙΒ/6071/98.

3. Επιπλέον, και μέχρι να πάρει σάρκα και οστά η δέσμευση του Πρωθυπουργού για τη δυνατότητα συμψηφισμού χρεών και οφειλών μεταξύ Ιδιωτών και Δημοσίου, θα πρέπει να προβλεφθεί ρύθμιση, στη νέα Κ.Υ.Α. αν τούτο είναι δυνατό, έτσι ώστε στους διαγωνισμούς και κατά την υπογραφή της σύμβασης να μην απαιτείται η προσκόμιση της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας των ενδιαφερομένων, αλλά η υποχρέωση προσκόμισης αυτών να ορίζεται κατά την πληρωμή για την εκτέλεση του έργου. Και τούτο διότι δεν είναι δυνατόν ένας μεταφορέας τη στιγμή έχει καταβάλει όλα τα λειτουργικά έξοδα για την εκτέλεση της μεταφοράς και το Δημόσιο του οφείλει (για μεγάλο χρονικό διάστημα) ποσά με τα οποία, εφόσον του καταβάλλονταν, θα ήταν ενήμερος σε όλες τις συμβατικές του υποχρεώσεις (ΦΠΑ, φόρος εισοδήματος, ασφαλιστικές εισφορές, κ.λπ.), να στερείται του δικαιώματος να συμμετάσχει σε διαγωνισμούς και να αναλάβει έργο. Άλλωστε η υποχρέωση προσκόμισής τους κατά την πληρωμή του έργου θα εξασφαλίσει το Δημόσιο από τις τυχόν οφειλές του μεταφορέα/συμβασιούχου.

Για την «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΑΞΙ»
Ο υπεύθυνος ενημέρωσης
Σωτήρης Ροϊνός



Για λήψη του εγγράφου πατήστε Scribd -> Download

(Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013)