ΑΡΘΡΟ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Βεντούρη Πρίντεζη: Προέδρου του Συνεταιρισμού Ράδιο Ταξί Σύρου & μέλους του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί

ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΑΞΙ

Μελετώντας την σημερινή νομοθεσία, η οποία καθορίζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την ταξινόμηση των αυτοκινήτων που προορίζονται για Ταξί, παρατηρούμε ότι δύο από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά είναι:
Α. Κυβισμός Πετρελαιοκινητήρων άνω των 1850 κυβ. εκατοστών.
Κυβισμός Βενζινοκινητήρων άνω των 1750 κυβ. εκατ.
Β. Εξωτερικά διακριτικά αναγνώρισης Ταξί (καπέλο οροφής – ομόκεντροι κύκλοι της έδρας του ΕΔΧ, στις εμπρός πόρτες).
Επιπλέον για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, προβλέπεται να είναι 2ετίας και με κυβισμό άνω των 2100 κ.ε.
Ερευνώντας την σύγχρονη τεχνολογία που εφαρμόζεται πλέον στην κατασκευή κινητήρων αυτοκινήτων, παρατηρούμε ότι όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές μειώνουν τα κυβ. εκατ. των κινητήρων , ενώ παράλληλα παραμένει σταθερή ή και αυξάνεται η ιπποδύναμη τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι νέο VW Passat, (αξιοπρεπές δείγμα μοντέλου που χρησιμοποιείται για ταξί) το οποίο παρουσιάστηκε το 2011, με πετρελαιοκινητήρα 1600cc TDI Bluemotion Technology, ισχύος 105 ίππων, με μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100χλμ και εκπομπές ρύπων CO2 114 γραμμάρια/χλμ. Επίσης παρουσιάστηκε και με βενζινοκινητήρα 1400cc και ισχύ 122 ίππων.
Εάν συγκρίνουμε τους σημερινούς πετρελαιοκινητήρες 1900cc της ίδιας εταιρείας (VW), παρατηρούμε ότι έχουν την ίδια ισχύ. Ανάλογη είναι και η διαφορά στους βενζινοκινητήρες.
Την ίδια πολιτική ακολουθούν πλέον όλες σχεδόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με πετρελαιοκινητήρες μικρής χωρητικότητας, υψηλής σχετικά απόδοσης και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Παραθέτουμε μερικά παραδείγματα ακόμη:
1. Opel στα 1700cc από 1900 & 2000cc
2. Nissan στα 1500cc από 2200cc
3. Toyota Corrola στα 1400cc από 2000cc
4. Peugeot στα 1600cc από 2000cc
5. Audi A6 στα 2000cc από 2700cc
6. Volvo S40 στα 1600cc από 2000cc
7. Seat Αltea στα 1600cc από 1900cc
Μελετώντας τα παραπάνω παραδείγματα επιμελώς, συμπεραίνουμε ότι η νέα τεχνολογία προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του παρελθόντος, σε συνδυασμό με μεγάλη οικονομία και είναι πολύ φιλικά με το περιβάλλον.
Προτείνουμε να αρθεί ο περιορισμός των μεγάλων κινητήρων από τα προς ταξινόμηση ταξί και την θέση του στοιχείου των κυβικών εκατοστών, να πάρει η ισχύς των κινητήρων, την οποία με τις σημερινές ανάγκες την προσδιορίζουμε στους 90 ίππους (66 kw).
Όσο για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα από την Ε.Ε. προτείνουμε να ισχύουν τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά όπως και στα νέα αυτοκίνητα και την θέση της ηλικίας να πάρουν οι προδιαγραφές εκπομπές ρύπων Εuro 5 & Εuro 6, όπως ισχύουν σύμφωνα με τις προδιαγραφές των κανονισμών 715/2007 & 692/2008 της Ε.Ε. και εφαρμόζεται ήδη σήμερα για την εισαγωγή όλων των επαγγελματικών μεταχειρισμένων αυτοκίνητων (φορτηγά – λεωφορεία) στην Ελλάδα.
Επίσης παρατηρώντας τα εξωτερικά χαρακτηριστικά των Ταξί σε πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Αμερικής, παρατηρούμε ότι υπάρχουν διαφορές στην κάθε χώρα, αλλά τα χαρακτηριστικά τους είναι περισσότερο διακριτά και κατανοητά.
Ο εξωτερικός χρωματισμός δεν είναι πλέον κύριο σημείο αναφοράς και ίσως, ενόψει της οποίας αναμόρφωσης του κλάδου υπάρξει στη χώρα μας στο άμεσο μέλλον, πιστεύουμε ότι είναι ένα σημείο που πρέπει να συζητηθεί, δίνοντας νέα διάσταση στα Ταξί και ίσες ευκαιρίες με όσα άλλα μεταφορικά μέσα, μπορεί να προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες.
Οι γνωστοί ομόκεντροι κύκλοι στις εμπρός πόρτες των Ταξί, που δηλώνουν την έδρα του, έχουν πλέον παραποιηθεί και είναι και δύσκολα αναγνώσιμες. Η αναγραφή της έδρας στο σήμα οροφής (το αποκαλούμε Καπέλο) όπως στα Ταξί της Γαλλίας, Σουηδίας, κλπ (όπως συνημμένες φώτο) είναι ο πλέον ενδεδειγμένος σύγχρονος και εύκολα αναγνώσιμος τρόπος, δήλωσης της έδρας του ΕΔΧ.
Παρατηρώντας τις συνημμένες φωτογραφίες των σημάτων οροφής άλλων πόλεων, βλέπουμε ότι έχουμε και νέες ενδείξεις (εκτός από την ένδειξη της ταρίφας με την οποία λειτουργεί το ταξίμετρο του κάθε ταξί), έχουμε πράσινο φωτισμό εάν το Ταξί είναι ελεύθερο και κόκκινο αν είναι μισθωμένο, οπότε μπορεί να καταργηθεί το σήμα «ελεύθερο» που βρίσκεται στο δεξί μέρος του ταμπλώ των Ελληνικών Ταξί και αναγκάζεται ο οδηγός χειροκίνητα λειτουργεί ανάλογα με το αν είναι μισθωμένο ή όχι το αυτοκίνητο.
Με την συνέχιση της παραβατικότητας που συναντάμε στα Ελληνικά Ταξί, πιστεύουμε ότι χρειάζεται βελτίωση των εξωτερικών ενδείξεων των Ταξί, ώστε τα στοιχεία να είναι πιο ευδιάκριτα κυρίως για τους χρήστες, αλλά και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Όσο για τα ταξί που δραστηριοποιούνται σε Τουριστικές περιοχές, προτείνουμε να επιλεγούν νέοι σύγχρονοι τύποι αμαξωμάτων (πολυμορφικά κ.α), ώστε να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες, ιδιαίτερα για τους καλοκαιρινού μήνες, προς όφελος της εξυπηρέτηση των πελατών αλλά και της εικόνας του Κλάδου.
Νέα λοιπόν, σύγχρονα, πολύχρωμα, αλλά εύκολα και πλήρως αναγνωρίσιμα Ταξί, χωρίς κρυφές ή παραποιημένες ενδείξεις, είναι η πρόταση μας, απέναντι στις νέες προκλήσεις της εποχής μας.


Το παραπάνω άρθρο-προτάσεις που μας απέστειλε ο καλός συνάδελφος Βεντούρης Πρίντεζης προκειμένου να αναρτηθεί στο blog, έχει επίσης δημοσιευτεί και στην έκδοση του Κλάδου taxinews (τεύχος Μαρτίου 2011 σελ. 22-23).

Για να κατεβάσεις το άρθρο επέλεξε ΕΔΩ