ΑΠΟΨΕΙΣ - ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΡΗ ΞΥΛΕΝΙΟΥ

Ο καλός συνάδελφος Πάρης Ξυλένιος, για τους μη γνωρίζοντες αλλά και για τους νέους επισκέπτες του Ιστολογίου μας, είναι πρόεδρος της EUROTAXI HELLAS και μέλος του Προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί· συγκεκριμένα είναι Ειδικός Γραμματέας Νομικών Προσώπων (υπεύθυνος για συνεταιρισμούς, ράδιοδύκτια, κλπ).
Στη χθεσινή (26/05/2011) συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, ο Πάρης, εκτός από την από βήματος τοποθέτησή του, κατέθεσε και ένα έγγραφο προς τον πρόεδρο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας.
Στο έγγραφο αυτό, μεταξύ άλλων, επισημαίνεται η αναγκαιότητα του να μην εστιάζουμε μόνο και μόνο στις αλλαγές στις έδρες και στην έκδοση νέων αδειών, που προτείνονται στο ¨ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ» που ήδη γνωρίζουμε, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να ασχοληθούμε επισταμένα και με ένα άλλο σημαντικό θέμα, θέμα επιβίωσης κατά την άποψή μας, αυτό της διασφάλισης του (εναπομείναντος) μεταφορικού έργου του Κλάδου μας.
Η σχεδιαζόμενη παροχή δικαιώματος ενοικίασης αυτοκινήτου μετά οδηγού θα είναι καταστροφική για τον κλάδο μας. Όλοι μας γνωρίζουμε σε τι Χώρα ζούμε· με ανύπαρκτους (και σε ορισμένες περιπτώσεις διεφθαρμένους) ελεγκτικούς μηχανισμούς και καταλαβαίνουμε τι θα συμβεί αν δοθεί αυτό το δικαίωμα. Το διαχρονικό φαινόμενο της «πειρατείας» και της υποκλοπής έργου από τα Ε.Δ.Χ. θα διατρανωθεί και θα αποκτήσει μια «εξαιρετική» νομική κάλυψη.   
Με την σύμφωνη γνώμη του Πάρη Ξυλένιου αναρτάμε το Έγγραφο με τις σκέψεις και τις προτάσεις του.
Σωτήρης Ροϊνός
Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου
της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί.
............................................................................................................................................................................................................................................

Ειδικός Γραμματέας Νομικών Προσώπων Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α            

Προς:

Πρόεδρο Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α

Μέλη  Δ.Σ

Αγαπητοί συνάδελφοι ως μέλος του Δ.Σ της ομοσπονδίας θα ήθελα να κάνω τις εξής παρατηρήσεις μετά και από μελέτη του σχεδίου προεδρικού διατάγματος τουλάχιστον στα πιο σημαντικά για έμενα ζητήματα που έχω επισημάνει όπως και για τις εξελίξεις του κλάδου .

1ο θέμα: Ειδικός στόλος
Τα ειδικά οχήματα της παραγράφου 10 του άρθρου 6 του  Ν. 3109 ήταν μια αναγκαιότητα που η πολιτεία ανέθεσε στις οργανώσεις των ταξί να υλοποιήσουν. Διάφοροι λόγοι δεν άφησαν να εμφανισθούν πρωτοβουλίες κατά τόπους στην κατεύθυνση υλοποίησης αυτής της διάταξης παρά μόνο μετά από το τελευταίο διάστημα και αυτές με δυσκολίες σε ορισμένες περιοχές τις χώρας όπως η Κέρκυρα η Κατερίνη και η Καβάλα. Σήμερα ήδη από ότι γνωρίζω και άλλες οργανώσεις του κλάδου κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.
Η τροποποίηση του άρθρου αυτού με το άρθρο 10 του Ν3446/06 ορθώς καθιέρωσε στα οχήματα αυτά ειδικό χρωματισμό και απαγόρευσε την τοποθέτηση ταξιμέτρου αυξάνοντας το ποσοστό στο 4% επί του συνόλου των ΕΔΧ που είναι ενταγμένα στο νομικό πρόσωπο.
Δυστυχώς καθιέρωσε τον περιορισμό των μονών ζυγών σε ΑΜΕΑ και 7θέσια.
Με το δημοσιευμένο σχέδιο Π.Δ στο άρθρο 25 παράγραφος 4 γίνεται εμφανής προσπάθεια ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ αυτής της δυνατότητας από τα Ν.Π των ΕΔΧ.
2ο θέμα: μισθωμένα με τα οδηγού
Η ομιλία του Πρωθυπουργού στο ΣΕΤΕ κάνει πασιφανές ότι δρομολογείται  στα πλαίσια των αλλαγών στην επιβατική μεταφορά η νομιμοποίηση του ενοικιαζόμενου οχήματος μετά οδηγού που στην εθνική ονοματολογία έχει ΚΑΔ 49321.2.
Μέσω αυτών και με το πρόσχημα της VIPυπηρεσίας η απώλεια του μεταφορικού έργου των ταξί θα είναι μεγάλη, κυρίως στις τουριστικού ενδιαφέροντος περιοχές και στα αστικά κέντρα. Η απώλεια προσμετρούμενη στην υφιστάμενη αναδουλειά λόγω κρίσης θα οδηγήσει σε οικονομικό μαρασμό τον κλάδο και  χιλιάδες οικογένειες σε οικονομική εξαθλίωση.
Έτσι στηριζόμενοι στην φράση του Πρωθυπουργού στο ΣΕΤΕ στις 5/5/2011 «σήμερα, π.χ. κανείς δεν κατανοεί γιατί η Ελλάδα  είναι από τις ελάχιστες χώρες, που δεν επιτρέπεται να μισθώσεις αυτοκίνητο με οδηγό. Είναι ένα αναχρονιστικό μέτρο, που δεν εξυπηρετεί πια. Θα το διορθώσουμε, προφανώς με μεγάλη ευαισθησία απέναντι στις ανάγκες άλλων επαγγελματιών, που πιθανόν να αισθάνονται ότι θίγονται από μια τέτοια αλλαγή».
3ο θέμα: Έδρες – έκδοση αδειών ταξί 
Συνάδελφοι μετά την δημοσίευση σχεδίου του προεδρικού διατάγματος και μιλώντας με πολλά στελέχη έχω διαπιστώσει ότι κοιτάμε ο καθένας στην περιοχή του τι αλλαγές φέρνει το σχέδιο σε σχέση με τις έδρες αλλά και τις άδειες των ταξί. Φυσικά μας ενδιαφέρουν και τα δυο θέματα αλλά το να ασχολούμαστε μόνο εάν προσχωρήσει ένα όχημα επιπλέον στην έδρα μας ή εάν εκδοθεί μια άδεια χάνουμε την συνολική εικόνα του προβλήματος που πρέπει να είναι πρώτα από όλα η διασφάλιση του μεταφορικού μας έργου.

Προτείνω:
  • Ο ειδικός στόλος του άρθρου 10 να παραμείνει  στις οργανώσεις των υπαρχόντων ΕΔΧ.
  • Αυτά να τα δικαιούνται όλοι οι εταιρικοί τύποι που υφίστανται ή θα δημιουργηθούν  από τα υπάρχοντα ΕΔΧ ανά έδρα βάση ποσοστών.
  • Τα οχήματα αυτά πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε ως αδιαπραγμάτευτο κεκτημένο δικαίωμα των ΕΔΧ ώστε μέσα από τις οργανώσεις μας να μπορούν να παρέχουν όλων των ειδών τις υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις της κοινωνίας.
  • Η Π.Ο.Ε.Ι.Α.ΤΑ να δράσει άμεσα για την αποσαφήνιση των δηλώσεων του Πρωθυπουργού σε σχέση με τα μισθωμένα οχήματα με τα οδηγού, γιατί νομίζω ότι είμαστε μία, εάν όχι η αποκλειστική ομάδα επαγγελματιών πουπιθανόν αισθάνονται ότι θίγονται τα συμφέροντα μας”.
  • Ως προϋπόθεση για την ίδρυση εταιρειών  να μην έχει  μόνο έως αλλά και να προβλέψουμε το από με βάση ποσόστωσης υπαρχόντων Ε.Δ.Χ ανά έδρα.
Για τα θέματα των αδειών αλλά και των εδρών δεν μπορώ να προτείνω κάτι άλλο έκτος από αυτό που συζητήσαμε αλλά και συμφωνήσαμε στην Γεν. Συνέλευση του κλάδου αλλά και στα πλαίσια των όσο είπαμε στα περιφερειακά συμβούλια.
Ο συνδυασμός πραγμάτων όπως η αφαίρεση του δικαιώματος από τα νομικά πρόσωπα της κυκλοφορίας ειδικού στόλου, η δήλωση του Πρωθυπουργού αλλά και ο προσανατολισμός των στελεχών να ενδιαφέρονται μόνο για τις έδρες και τις  άδειες με ανησυχούν ιδιαίτερα.

                     Με εκτίμηση
                   Ξυλένιος Πάρης
Ειδικός Γραμματέας Νομικών Προσώπων

Για τη λήψη του Εγγράφου επέλεξε → ΕΔΩ