ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΑΞΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ: ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕ Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α.

Κέρκυρα 01/08/2013
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ «Ο ΤΑΞΙΑΧΗΣ»
ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΤΑΞΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ «Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ»
ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΑΞΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ «Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
ΤΟΥ Π/Σ ΤΑΞΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
                                                                      ΠΡΟΣ
                                                                      Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α.

Μετά την ομολογημένους επιτυχής έκβαση του αγώνα για την διατήρηση των πάγιων κεκτημένων μας, δηλαδή η απελευθέρωση με πληθυσμιακά κριτήρια, ήρθε ως κεραυνός εν’ αιθρία μια νέα νομοθετική ρύθμιση ο 4093/12, ο οποίος ουσιαστικά απελευθερώνει το φιλέτο του μεταφορικού έργου, χωρίς κριτήρια, χωρίς ουσιαστικές δεσμεύσεις, δίνεται η ευκαιρία σε κάθε τουριστικό επιχειρηματία, ξενοδόχο, πράκτορα, ιδιοκτήτη καταλυμάτων να δρα απρόσκοπτα στην μεταφορά προσώπων χωρίς κανόνες και όρια.
Ο αιφνιδιασμός αυτή την φορά ήταν απρόσμενος, όπως το Δ.Σ. της ομοσπονδίας παραδέχτηκε στην τελευταία συνέλευση το φθινόπωρο. Κανένα σημείο επαφής στα αιτήματα μας. Δεν υπάρχουν κόκκινες γραμμές πλέον και διακριτοί ρόλοι στην ειδική μεταφορά. Η όποια διαβούλευση τονίζει ο υπουργός θα έχει ως βάση δεδομένων τις βουλές και τα θελήματα των μεγάλο παραγόντων του τουρισμού που εκφράζονται συνδικαλιστικά με το ΣΕΤΕ. Η συντεταγμένη πολιτεία θα παίξει το ρόλο του πόντιου Πιλάτου, δηλαδή θα νίβει τα χείρας της.
Αλλαγές στο Υπουργείο όπως τονίζουν συνδικαλιστικά στελέχη δέχεται μόνο για την αλλαγή προστίμων. Αν γίνουν πιο τσουχτερά, έχει καλώς.
Για να ρυθμίσουν και να αποσαφηνίσουν τις στρεβλώσεις σε ένα νομοθέτημα έκτρωμα, που αφυδατώνει το μέχρι σήμερα συνταγματικά κατοχυρωμένου μεταφορέα ιδιοκτήτη ΕΔΧ, παραπέμπει σε διάλογο με το ΣΕΤΕ, δηλαδή στις καλένδες. Η όποια προσπάθεια διαβούλευσης εκ τον υστέρων απορρίφτηκε με τα πολλών επαίνων.
Δυστυχώς η διάσπαση και η διχοτόμηση του ΣΑΤΑ προκαλεί κλυδωνισμούς στην λειτουργία των ΕΔΧ στην περιφέρεια. Γιατί πραγματικά δυσκολεύομαι να πιστέψω πως απωλέσαμε το δικαίωμα της ελεύθερης διαπραγμάτευσης με τον πελάτη με την μόνη ακούσια δικαιολογία της δήθεν αισχροκέρδειας. Η ελεύθερη διαπραγμάτευση έπρεπε και πρέπει να παραμείνει ελεύθερη χωρίς οριοθέτηση τιμής διότι είναι βασικός όρος και προϋπόθεση υγιούς ανταγωνισμού, αφού πλέον έχουμε ανταγωνιστές. Ενώ ηλίου  φαεινότερο είναι το εξής, όταν οι συμβαλλόμενοι αποφασίζουν από κοινού χωρίς δεσμεύσεις τα οφέλη είναι πολλαπλάσια και για την οικονομία και για την παροχή υπηρεσιών. Μεμονωμένα περιστατικά υπερβολικής μίσθωσης δεν ευσταθούν. Τα περί μη έκδοσης φορολογικών αποδείξεων, τιμολογίων χρησιμοποιούνται ως τροχοπέδη δυσφήμησης από φερέφωνα συμφερόντων που διακαής πόθος τους είναι το ΕΔΧ να παρέχει υπηρεσίες έναντι πινακίου φακής.
Ελπίζουμε ότι η ομοσπονδία δεν εμπλέκεται σε αυτά τα θελήματα, γιατί εάν εμπλέκεται το ατόπημα είναι κραυγαλέο και λυπηρό.
Εμείς τα σωματεία της Κέρκυρας και το Περιφερειακό Συμβούλιο Ταξί Ιονίων Νήσων εκφράζοντας την πλήρη δυσαρέσκεια μας και την αντίθεσή μας στην οριοθέτηση στην τιμή της ελεύθερης διαπραγμάτευσης με τον πελάτη. Όπως θεωρούμε αδιανόητη την μείωση του τιμολογίου 2 και μάλιστα μας προκαλεί έκπληξη που ένα τέτοιο θέμα συζητείται πρόχειρα με φθηνά επιχειρήματα μεσούσης της τουριστικής σεζόν.
Συνδικαλιστική ωριμότητα έχετε, εξαντλήστε την προς την σωστή κατεύθυνση. Αλήθεια θέλετε προτάσεις ελκυστικές; Τι θα κάνετε για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, 26% από το πρώτο ευρώ;
Τι θα κάνετε για την τιμή των καυσίμων; Μειώνοντας την τιμή του τιμολογίου 2, θα έρχονται σε αντιστοιχία έστω κατά το ελάχιστο;
Τι θα κάνετε με τον ΟΑΑΕ; Πως θα πληρώσουν οι υπερχρεωμένοι ιδιοκτήτες ΕΔΧ; Ας μπει στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης ο ιδιοκτήτης να μπορεί να επιλέγει ασφαλιστική κλίμακα, έστω και για περιόδους.
Τι θα γίνει με τους συνεταιρισμούς ανά την επικράτεια; Υπάρχει ποτέ περίπτωση να πιστοποιηθούν, ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν χρήματα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων; Αλήθεια πότε θα διαπραγματευτούμε την ταυτότητα των φορέων μας; Θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τουριστικά γραφεία μέσα στους συνεταιρισμούς μας, έστω και με προϋποθέσεις; Αν θυμάμαι καλά εσείς ο ίδιος το είχατε υποσχεθεί στις περιφερειακές σας επισκέψεις ανά την Ελλάδα το προηγούμενο χρόνο.
Αφήστε λοιπόν κύριοι της ομοσπονδίας τις προσχηματικές ανακοινώσεις για δήθεν προτάσεις. Ο εγκλωβισμός στην ελεύθερη διαπραγμάτευση, η μείωση των τιμολογίων, οι επιβολές δυσβάστακτων ποινών στους αυτοκινητιστές, δεν θα μας οδηγήσουν στο δρόμο της βιωσιμότητας. Είναι προτιμότερο να εγκαταλείψετε αυτή την πρακτική και να ξεκινήσετε την άμεση διαπραγμάτευση με το υπουργείο για αντισταθμιστικά οφέλη, που δεν διεκδικήσατε με τον 4093, υποχωρώντας χωρίς αντίδραση με την δικαιολογία του αιφνιδιασμού.
Η αναβάθμιση, η εξυγίανση, η μόρφωση, η σύνθεση στην παροχή υπηρεσιών είναι ορισμένες από τις ελκυστικές προτάσεις μας που θα μας βγάλουν από το τούνελ.

ΓΙΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
 «Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ»   «Ο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ»   «Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ            Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ              Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

    ΝΙΚΟΣ ΚΑΨΟΚΑΒΑΔΗΣ  ΤΑΣΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΤΗΣ  ΣΠΥΡΟΣ ΓΟΥΡΔΟΥΚΗΣ

ΓΙΑ ΤΟ Π/Σ ΤΑΞΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                 Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΦΝΗΣ       ΤΑΣΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΤΗΣ