ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
«Η ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ»
Σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική
του ταξί.
Σε ένα εργασιακό περιβάλλον το οποίο τα τελευταία
χρόνια αλλά περισσότερο μετά και την ψήφιση των Ν 4070 ο οποίος εισάγει στον
κλάδο των επιβατικών μεταφορών ένα νέο όχημα άκρως ανταγωνιστικό προς το
συμβατικό ταξί και του Ν4093 που με την σειρά του και αυτός εισάγει οχήματα
επτά και εννέα θέσεων θεωρούμε ότι δεν μπορούμε να τρέφουμε αυταπάτες ότι
τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει στην επιβατική μεταφορά. Αντιθέτως θα πρέπει να
βρούμε τους τρόπους εκείνους οι οποίοι θα μας καθιστούν τουλάχιστον
ανταγωνιστικούς προς τις νέες αυτές μορφές μετακίνησης αλλά παράλληλα και
ελκυστικούς στο επιβατικό κοινό ταυτόχρονα όμως που θα εξασφαλίζουν σε έναν
ικανοποιητικό βαθμό τον βιοπορισμό μας. Ένα από τα σημαντικότερα σημεία που
πρέπει να σταθούμε και να εξετάσουμε ως πιθανότητα επίτευξης των παραπάνω
σκοπών είναι το τιμολόγιο. Για να μπορέσουμε να κρατήσουμε το ήδη λιγοστό λόγο
κρίσης επιβατικό κοινό θα πρέπει να το προσαρμόσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να
είναι ξεκάθαρο στον πελάτη ,φτηνό σχετικά, αλλά και να μην διαφέρει από
περιοχή σε περιοχή δημιουργώντας έτσι σύγχυση στον πελάτη ,καχυποψία αλλά και
συνθήκες εκκόλαψης αθέμιτου ανταγωνισμού .Λαμβάνοντας υπόψη από την πολύχρονη
εμπειρία μας τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζουν οι δυο ταρίφες το Σωματείο
Χαλκιδικής προτείνει την δημιουργία μιας και μόνης ταρίφας (αμφοριακό τιμολόγιο)
η οποία κατά την άποψη μας θα έλυνε όλες τις στρεβλώσεις που δημιουργεί το
υπάρχον σύστημα τιμολόγησης αλλά και ταυτόχρονα θα δημιουργούσε τις συνθήκες
εκείνες οι οποίες θα επανατοποθετούσαν το ταξί σε κυρίαρχη θέση στον χώρο των
επιβατικών μεταφορών. Παραθέτουμε παρακάτω μερικά από τα οφέλη της μιας και
μόνης ταρίφας.
α) Με αυτόν τον τρόπο δεν θα μπορούσε κανένας ταξιτζής
να επέμβει στο ταξίμετρο του αλλάζοντας το τιμολόγιο από διπλή σε μονή και
αντίστροφα αλλοιώνοντας έτσι την τελική τιμή κατά το δοκούν (είτε για να αποκτήσει
πελατεία ως φθηνότερος, είτε για να κλέψει τον ανυποψίαστο πελάτη.
β) Στις μικρές διαδρομές θα αυξάνονταν λίγο το κόστος
μεταφοράς (άρα και τα έσοδα του αστικού ταξί) αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα
γινόταν απαγορευτικό για τον πελάτη
γ) Με αυτήν την μικρή αύξηση η οποία αντίστροφα θα
ήταν μια μικρή μείωση για την νυχτερινή βάρδια το κόστος μεταφοράς των πελατών
θα ήταν γνωστό εκ των προτέρων κι έτσι ο πελάτης θα αποκτούσε μεγαλύτερη
σιγουριά και εμπιστοσύνη στο ταξί. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτυγχάνονταν και η
αύξηση του επιβατικού κοινού ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες,
δ) θα τελείωνε μια και δια παντός ο βραχνάς των
περιμετρικών ζωνών και όσα προβλήματα απορρέουν από την μη τήρηση των ορίων
είτε εσκεμμένα, είτε λόγο άγνοιας αφού ο ταξιτζής δεν θα είχε λόγο να παρέμβει
στο ταξίμετρο και να αλλάξει την ταρίφα (αλλά ούτε και θα μπορούσε).
ε) Λύνει άμεσα τα προβλήματα αθέμιτου ανταγωνισμού
μεταξύ όμορων περιοχών αφού για όλη την διαδρομή και από τις δυο πλευρές
υπάρχει η ίδια ακριβώς ταρίφα και επιπλέον δίνει την σιγουριά στον πελάτη ότι
για να διανύσει την ίδια διαδρομή χρειάζεται να έχει στην τσέπη του τα ίδια
χρήματα.
ε) Στις μεγάλες διαδρομές το κόστος θα μειωνόταν αφού
όσο μεγαλύτερη απόσταση θα διένυε το ταξί τόσο μεγαλύτερη θα ήταν η έκπτωση
καθιστώντας έτσι το ταξί ένα μέσον που θα μπορούσε να επιλέξει ο πελάτης χωρίς
να φοβάται ότι θα του πάρουμε το κεφάλι.
Σκεφτείτε μόνο ότι ένας πελάτης ο οποίος θα πάρει ταξί
για να διανύσει μια απόσταση 100 χιλ με επιστροφή στις 00:30 με πέντε λεπτά
αναμονή θα πρέπει να πληρώσει τετραπλή ταρίφα δηλαδή γύρο στα 240 ευρώ. (διπλή
για να πάει και διπλή για να επιστρέψει). Αναλογιστείτε λοιπόν ποιος από εμάς
θα πλήρωνε αυτά τα χρήματα. Η απάντηση είναι κανένας. Αν όμως πλήρωνε γύρο στα 170
ευρώ με μια μικρή αλλά σημαντική έκπτωση ενσωματωμένη στο ταξίμετρο ίσως να το
σκεφτόταν.
Αυτά και άλλα πολλά που δυστυχώς δεν μπορούμε να
αναλύσουμε με μια μόνο επιστολή θεωρούμε ότι καθιστούν επιβεβλημένη την χρήση
μίας και μόνο ταρίφας.
Επιπλέον ζητούμε για άλλη μια φορά να τηρήσετε την
υπόσχεση που δώσατε στο τελευταίο κλαδικό και να συγκαλέσετε άμεσα γενική
συνέλευση ή έστω κλαδικό συμβούλιο έτσι ώστε και αυτό το θέμα να τεθεί επί
τάπητος και να μην προχωρήσετε σε αποφάσεις χωρίς να ακούσετε προηγούμενος τις
απόψεις μας και χωρίς να τις θέσετε σε ψηφοφορία.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο πρόεδρος O
γ. γραμματέας
Αντώνης Παπαθανασίου Νίκος
Δεληάγγελος