Θανάσης Δαβάκης: «Η απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του Υπουργού κ. Γιάννη Ραγκούση για ανεξέλεγκτη απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί είναι καταστροφική» (03/08/11)



 
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  Π. ΔΑΒΑΚΗΣ
Βουλευτής Λακωνίας
Νέας Δημοκρατίας
1/8/2011
Θανάσης Δαβάκης: «Η απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του Υπουργού κ. Γιάννη Ραγκούση για ανεξέλεγκτη απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί είναι καταστροφική»
Ο βουλευτής Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Θανάσης Δαβάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση, σχετικά με τις παλινωδίες της κυβερνητικής πολιτικής στο θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ιδιοκτητών αδειών ΤΑΞΙ:
 «Η απόφαση της κυβέρνησης και το «γινάτι» του Υπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Ραγκούση για ανεξέλεγκτη απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, είναι καταστροφική.
Δίνει εν μέσω θέρους και ενώ η τουριστική δραστηριότητα της χώρας μας βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη, το τελειωτικό χτύπημα στην ήδη επιβαρυμένη ελληνική οικονομία, προκαλώντας ανεπανόρθωτο πλήγμα στην εικόνα της χώρας μας στη διεθνή κοινότητα.
Ο τρόπος με τον οποίον η κυβέρνηση επιλέγει «να ανοίξει» το επάγγελμα των ιδιοκτητών ταξί θα δημιουργήσει επιπλέον κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα, δίνοντας παράλληλα την δυνατότητα δημιουργίας καρτέλ. Δηλαδή, θα έχουν τη δυνατότητα ελάχιστες μεγάλες εταιρείες να ελέγχουν την αγορά, προσλαμβάνοντας οδηγούς με χαμηλές αμοιβές. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί νέα γενιά υπερχρεωμένων ανέργων και θα απαξιωθούν οικονομικά οι ήδη υπάρχοντες αυτοκινητιστές.
Στηρίζουμε την απελευθέρωση του επαγγέλματος άσκησης επιβατικών μεταφορών (ΤΑΞΙ) με ΚΑΝΟΝΕΣ και ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ:
Α) Πληθυσμιακά κριτήρια που σχετίζονται με το επιβατικό κοινό, ένα κριτήριο που ισχύει άλλωστε, σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Β) Τοπικά κριτήρια για τα περιφερειακά ΤΑΞΙ, με εξέταση των τοπικών προϋποθέσεων και των ιδιαιτεροτήτων κάθε Νομού (τουριστικός, βιομηχανικός, αγροτικός νομός κ.λπ.)
Γ) Αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών από τα ΤΑΞΙ με τη θεσμοθέτηση νέου κανονισμού λειτουργίας, ώστε να οριοθετηθεί το έργο τους και να παρέχουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.
Δ) Θεσμοθέτηση οικονομικών παραμέτρων για την αγοραπωλησία των αδειών ΤΑΞΙ (καθορισμός αντικειμενικών αξιών, φορολόγηση των μεταβιβάσεων κ.λπ.)
Πρέπει επιτέλους οι Έλληνες πολίτες να ενημερωθούν πως δεν υπάρχει καμία ευρωπαϊκή Οδηγία που να καθορίζει τον τρόπο απελευθέρωσης, αντίθετα το κάθε κράτος-μέλος θεσμοθετεί το δικό του τρόπο λειτουργίας των ΤΑΞΙ. Άρα η σημερινή «μπαχαλοποίηση» του κλάδου των ΤΑΞΙ αποτελεί επιλογή της σημερινής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και προσωπικό «στοίχημα» του σημερινού υπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Ραγκούση.
Τέλος όσον αφορά τις προτάσεις του πρώην υπουργού κ. Δ. Ρέππα για το θέμα της απελευθέρωσης των ΤΑΞΙ, ως αξιωματική αντιπολίτευση δεν είχαμε καμία επίσημη ενημέρωση και δεν μετείχαμε σε καμία διαβούλευση για το θέμα αυτό.