Εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" Κύριο Άρθρο (13/08/11)


[ ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ ]

Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 13 Αυγούστου 2011
Ενα από τα μεγάλα θέματα στον τομέα των μεταρρυθμίσεων που θα επιστρέψει στην επικαιρότητα μετά τον Δεκαπενταύγουστο είναι η απελευθέρωση των ταξί. O υπουργός Υποδομών ΓιάννηςΡαγκούσης θα ανοίξει τα χαρτιά του και σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ» (σελ. 22) στον διάλογο που θα επακολουθήσει θα υπάρξουν νέες ιδέες.
Εν αναμονή αυτής της εξέλιξης είναι χρήσιμο να επισημανθούν με νηφαλιότητα κάποια πράγματα σχετικά με την άσκηση ενός επαγγέλματος που συνδέεται άμεσα με τη ζωή μας.
Καταρχάς η απελευθέρωση πρέπει να έχει συγκεκριμένες επιδιώξεις:
Την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, τη βελτίωση των όρων εργασίας του συγκεκριμένου κλάδου και την καλύτερη λειτουργία των πόλεων από πλευράς συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης.
Γι' αυτό η απελευθέρωση πρέπει να είναι πλήρης, λειτουργική και με συγκεκριμένους άξονες.
Να δίνει στην έννοια του ταξί νέο περιεχόμενο, συνδεδεμένο με την οικονομία και την παραγωγική διαδικασία.
Για παράδειγμα, το ταξί δεν είναι απλώς ένα όχημα αμειβόμενης μεταφοράς, αλλά μπορεί να εξελιχθεί σε εργαλείο της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρξουν νέες μορφές οργάνωσης της προσφοράς υπηρεσιών, ώστε να συνδέονται με τις τουριστικές ανάγκες κατά περίοδο και κατά περιοχή.
Να δημιουργηθούν νέα «μεταφορικά προϊόντα» με τη συνεργασία τουριστικών φορέων, ξενοδοχειακών μονάδων και του κλάδου των ταξί και με όφελος για όλες τις πλευρές.
Επίσης το ταξί δεν πρέπει να θεωρείται ένα συμπληρωματικό μέσο, που θα κινείται άναρχα και αποσπασματικά στο ευρύτερο συγκοινωνιακό πεδίο των πόλεων.
Θα ωφεληθούν όσοι ζουν από αυτό αν οργανωθεί σε σύγχρονες βάσεις, αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και υιοθετώντας νέες μεθόδους εξυπηρέτησης, συμπεριφοράς και διαθεσιμότητας.
Ολα αυτά πρέπει να μπουν στο τραπέζι με διαύγεια και όλοι οι εμπλεκόμενοι να δουν το μέλλον του ταξί με ανοικτούς ορίζοντες.
Μακριά από τις νοοτροπίες που είχαν ως αποτέλεσμα τις πρακτικές που είδαμε πρόσφατα.
Η Πολιτεία, οι εργαζόμενοι στο ταξί, οι πελάτες και οι εξυπηρετούμενοι κλάδοι της οικονομίας και της κοινωνίας, αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος, πρέπει να συναντηθούν στη δημιουργία του «ταξί νέου τύπου».
Ενός μοντέρνου μεταφορικού μέσου που θα συνοδεύει τη συνολικότερη προσπάθεια διάσωσης της ελληνικής οικονομίας και της συνολικής εξέλιξης της χώρας.