Έντονη κριτική στον Γ. Ραγκούση από τους βουλευτές του ΚΤΕ του ΠΑΣΟΚ (27/07/11)

26/7

Ενημέρωση σε φορτισμένο κλίμα

Μοιράσου τοText SizeΜεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματαmail toΕκτυπώστε το Αρθρο

Ενημέρωση σε φορτισμένο κλίμα
Σε αδιέξοδο φαίνεται πως οδηγήθηκε η συνεδρίαση του ΚΤΕ του ΠΑΣΟΚ που ξεκίνησε σε φορτισμένο κλίμα λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της Τρίτης.
Οι βουλευτές πίεσαν πάρα πολύ για ένα χρονοδιάγραμμα επίλυσης του προβλήματος με τους ιδιοκτήτες ταξί ωστόσο δεν το κατάφεραν.
"Υπουργέ, έτσι όπως ήρθες εδώ είναι η γνωστή φράση 'τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα', δεν μας εξήγησες γιατί άλλαξες την κυβερνητική απόφαση, παίρνεις μια τέτοια απόφαση την ώρα που ο πρωθυπουργός δίνει μια δύσκολη μάχη στις Βρυξέλλες και συνεχίζεις να μην μας λες τι θα κάνεις και πώς θα εκτονώσεις την κατάσταση", είπε ενδεικτικά η βουλευτής Τόνια Αντωνίου στον Γιάννη Ραγκούση.
"Δεν είναι κακό να παραδεχθείς ότι έκανες ένα λάθος, πες μας πως θα λυθεί το πρόβλημα", του επεσήμανε όταν της είπε ότι μιλάει σαν τον Θύμιο Λυμπερόπουλο.
Ο κ. Γιάννης Βούρος του είπε ότι "προσπαθούμε να φανούμε αξιόπιστοι στο εξωτερικό και έχουμε φαινόμενα αναξιοπιστίας στη χώρας μας. Πρέπει μεταξύ των πολιτικών να υπάρχουν συγκοινωνούντα δοχεία και η μια πολιτική να ακολουθεί την άλλη. Εύκολα έτσι μπορούμε να χαρακτηριστούμε ότι παίζουμε τα συγκρουόμενα σε λούνα παρκ". Ο κ. Κατρίνης από τη μεριά του τόνισε ότι "όσο και να αυξήσουμε τον αριθμό των taxi ο πολίτης δεν θα ωφελείται".
Δύο βουλευτές, ο κ. Κωνσταντινόπουλος και ο κ. Σαλαγιάννης ζήτησαν να υπάρχει απόφαση κυβερνητικής επιτροπής. "Πρέπει να απελευθερώσουμε το επάγγελμα με κανόνες και σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε γιατί δεν υπήρχε πολιτική συννενόηση μέσα στην κυβέρνηση και πρέπει να συζητηθεί το θέμα στην κυβερνητική επιτροπή.
Το ίδιο είπε και ο κ. Σαλαγιάννης. "Υπάρχει ένα μεγάλο πολιτικό ζήτημα γιατί ανοίξαμε ένα μέτωπο χωρίς να έχουμε μια συγκεκριμένη πρόταση".
Και ο κ. Κουσελάς είπε στον υπουργό ότι "πρέπει να πας σε λύση με πληθυσμιακά κριτήρια και να μην γινόμαστε βασιλικότεροι του Βασιλέως" και είναι χαρακτηριστικό ότι ο αντιπρόεδρος της Βουλής, Βαγγέλης Αργύρης, του είπε ότι "περιγράφεις ότι ήρθε μια καταστροφή αλλά εάν δεν γινόταν ανασχηματισμός ή αργούσε κατά μια εβδομάδα, το προεδρικό διάταγμα Ρέππα θα υπογραφόταν, αυτή η καταστροφή θα ερχόταν στη χώρα; Έτσι όπως μας τα λες είναι σαν να άλλαξε η κυβέρνηση, όχι ο υπουργός".
"Το επάγγελμα πρέπει να ανοίξει, όχι πλέον συναλλαγές με μαύρο χρήμα, όχι άτυπη παντοδυναμία όσων εμπορεύονται άδειες. Ωστόσο αυτή την ώρα πρέπει να υπάρξει ανακωχή, το υπουργείο να δώσει τις βασικές αρχές του νέου Π.Δ και οι ταξιτζήδες να μελετήσουν τις θέσεις και να αντιπροτείνουν. Πάντως η απόλυτη απελευθέρωση ίσως δημιουργήσει προβλήματα καθώς η δημιουργία καρτέλ παραμονεύει", ήταν η τοποθέτηση της Άννας Νταλάρα.
Ο κ. Ζωίδης του είπε ότι εξαρτάται από εκείνον η εξεύρεση λύσεων και ο κ. Γκεγκέρογλου του τόνισε ότι δεν μπορεί να γίνει συζήτηση επί της ουσίας αλλά ότι πρέπει να δοθεί περιθώριο διαλόγου με τον κ. Ραγκούση να απαντά ότι θα παρουσιάσει τις προτάσεις του και ότι θα πρέπει να γίνει μια συζήτηση μέχρι τουλάχιστον τις 2 Οκτωβρίου.
Η κα. Βάσω Παπανδρέου τον ρώτησε αν όλα αυτά πέρασαν από κάποιο κυβερνητικό όργανο, από την κυβερνητική επιτροπή με τον κ. Ραγκούση να τονίζει ότι δεν πέρασαν από πουθενά. Αρκετοί είναι μάλιστα οι βουλευτές που πιστεύουν ότι αυτός είναι ο τρόπος να δοθεί μια λύση, αφού το κλίμα ανάμεσα στις δυο πλευρές είναι τεταμμένο.
Αρχικά, ο κ. Ραγκούσης προσπάθησε να σπάσει τον πάγο όταν ήρθε και χαιρέτισε έναν έναν τους βουλευτές ωστόσο οι διαφορές στις απόψεις τους ήταν εμφανείς.
Ο υπουργός κατέστησε σαφές ότι δεν είναι έτοιμος να παρουσιάσει τις προτάσεις του και τόνισε ότι όταν αυτό γίνει θα δεχθεί τις αντιπροτάσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ αλλά και του κλάδου των ταξί για να βρεθεί κοινή συνισταμένη.
Δεν δεσμεύθηκε, ωστόσο, για το πότε θα φέρει τις προτάσεις του λέγοντας μάλιστα ότι ανέλαβε στις 20 Ιουνίου και στις 2 Ιουλίου έπρεπε να φέρει ένα νέο προεδρικό διάταγμα, πράγμα που δεν ήταν δυνατό όπως είπε. Παρενέβη εκεί η Βάσω Παπανδρέου και του είπε ότι αυτά τα προεδρικά διατάγματα βγαίνουν "και σε μια ώρα, αν θέλουμε".
Αναφερόμενος στον κ. Ρέππα, ο κ. Ραγκούσης τόνισε ότι είναι φίλος του θέλοντας να αποφορτίσει και άλλο το κλίμα αφού είναι πολλοί οι βουλευτές που συμφωνούν με την άποψη του πρώην υπουργού Υποδομών.
Στο υπουργικό συμβούλιο που προηγήθηκε, μάλιστα, οι δυο υπουργοί μίλησαν κατ' ιδίαν, ωστόσο, δεν φάνηκε να βρίσκουν κοινή συνισταμένη.
Η ομάδα των βουλευτών που αντίκειται στους χειρισμούς του υπουργού τον κατηγόρησε νωρίτερα την Τρίτη ότι άνοιξε το θέμα εν μέσω θέρους και χωρίς να έχει έτοιμες προτάσεις. Από τη μεριά του ο κ. Ραγκούσης τους καταλόγισε ότι υπαναχωρούν από θέσεις που οι ίδιοι ψήφισαν στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων.
"Ο κ. Γρηγοράκος ζητά την παραίτηση μέλους της κυβέρνησης που προωθεί την εφαρμογή ενός Νόμου, που και ο ίδιος ο βουλευτής ψήφισε πριν από 4 μόλις μήνες, και σύμφωνα με τον οποίο συντελέστηκε η απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων από τις 2 Ιουλίου. Ένα είναι το πραγματικό και κρίσιμο για την πορεία της χώρας ερώτημα: Θα προχωρήσουμε αποφασιστικά στις αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος, ή θα υποταχθούμε στο φόβο του μικροπολιτικού κόστους και στα επιμέρους συμφέροντα συντεχνιών;", είναι η απόκριση του κ. Ραγκούση.
Ο βουλευτής Λεωνίδας Γρηγοράκος, όμως, δεν απέρριψε και την λύση της παραίτησης του υπουργού.
Ο υπουργός Υποδομών συνδέει τις αντιδράσεις με μικροκομματικά συμφέροντα, ενώ από την πλευρά τους ορισμένοι βουλευτές σχολιάζοντας τις πληροφορίες που εμφανίζουν τον Γιάννη Ραγκούση αποφασισμένο να υποβάλει την παραίτησή του εάν υπάρξει στροφή στην πολιτική της κυβέρνησης, δεν απέκλειαν προσωπική στρατηγική.
Για λάθος του υπουργού έκανε λόγο ο βουλευτής του κόμματος Δημήτρης Λιντζέρης ενώ ο βουλευτής Νίκος Σαλαγιάννης επεσήμανε ότι "χρειάζεται πραγματικός διάλογος, δεν χρειάζονται βεντέτες και δεν χρειάζονται πείσματα".
Ωστόσο, στην κυβέρνηση επιθυμούν την εκτόνωση της έντασης στο εσωκομματικό μέτωπο και στηρίζουν δημοσίως τον υπουργό Υποδομών.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης διαπιστώνουν αρρυθμίες στο κυβερνητικό στρατόπεδο και η ΝΔ χρεώνει την ευθύνη στον πρωθυπουργό.
"Χρόνος για παράταση της κυβερνητικής ανευθυνότητας δεν υπάρχει. Η ευθύνη ανήκει πλέον στον ίδιο τον πρωθυπουργό, που οφείλει να εγκαταλείψει το ρόλο του ανεύθυνου παρατηρητή και να δρομολογήσει τη μόνη λύση: απελευθέρωση του επαγγέλματος με τους κανόνες που ισχύουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης", αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος της ΝΔ, Γιάννης Μιχελάκης.
"Οι διαφωνίες ανάμεσα σε ορισμένα στελέχη και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ είναι ψεύτικες, δεν υπάρχει καλή και κακή απελευθέρωση", τονίζει από τη μεριά του το ΚΚΕ.
"Εδώ έχουμε μία απίστευτη ενδοκυβερνητική αρρυθμία. Αισθάνονται - και δικαίως αισθάνονται - ότι έχουν εξαπατηθεί, διότι άλλα τους έλεγε ο προηγούμενος υπουργός και άλλα ο σημερινός", είναι η τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα στη ΝΕΤ.
"Το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί πρέπει να προωθηθεί με τις αναγκαίες πληθυσμιακές αναλογίες και προϋποθέσεις που ισχύουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης", είναι η θέση της Δημοκρατικής Αριστεράς.