Απόψεις - Θέσεις - Προτάσεις Νίκου Κακαλιά: προέδρου Σωματείου & Ράδιο-Ταξί Χαλκίδας


Όπως όλοι οι συνάδελφοι, έτσι και εμείς με το που δημοσιεύθηκε στις αρχές Μαΐου το σχέδιο Π.Δ. για τη λειτουργία των ταξί, το είδαμε, το μελετήσαμε και υποβάλλουμε τις απόψεις και τις προτάσεις μας στο ανώτατο όργανο του κλάδου, την Ομοσπονδία μας.
- Όσον αφορά τις έδρες πρέπει να παραμείνουν ως έχουν διότι δόθηκε συγκεκριμένος αριθμός αδειών για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένου αριθμού πολιτών. Ο μαθηματικός τύπος που υπάρχει στο σχέδιο Π.Δ. στην πραγματικότητα δίνει 2 άδειες ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Ο συντελεστής 2 πρέπει να αλλάξει και να είναι από 1 έως το πολύ 1,5 κυρίως για τις μεγάλες πόλεις. Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα χωριά έως 1.000 κατοίκους τα οποία δεν έχουν τα περισσότερα από αυτά ταξί και θα αναγκαστούν να έχουν. Γνωρίζουμε όλοι καλά ότι πολλές από αυτές τις άδειες έχουν κατατεθεί ήδη στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών διότι απλούστατα ''έμπαιναν μέσα'' αφού έκαναν μία διαδρομή την εβδομάδα. Φοβόμαστε μήπως προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για να δοθούν νέες άδειες στα εν λόγω χωριά, δεν ενδιαφερθεί κανείς για τους παραπάνω λόγους και (σύμφωνα με το νέο Π.Δ.) ενδιαφερθεί ο Δήμος που ανήκουν, τις πάρει και έχει και ο Καλλικρατικός Δήμος πλέον ταξί και εξυπηρετεί, το πιο απλό που μας έρχεται στο μυαλό, τα μαθητικά δρομολόγια τα οποία ο ίδιος ο Δήμος διανέμει.
Προτείνουμε για χωριά κάτω των 1.000 κατοίκων να μην υπάρχει συντελεστής και να μην δοθεί καμία άδεια. Επίσης θέλαμε να επισημάνουμε πως εάν ο συντελεστής παραμείνει στο 2 δεν ξέρουμε εάν θα ''αναγκαστούμε'' να συνενωθούμε με όμορες περιοχές.
- Η μεταβίβαση επί της ουσίας δεν αλλάζει και καλό είναι να παραμείνει ως έχει.
- Για τα Νομικά και Φυσικά πρόσωπα να κατέβει ο συντελεστής ιδιοκτησίας του 10% που υπάρχει στο σχέδιο Π.Δ. στο 5% και να μην μπορούν κάτω των 20 ταξί να κάνουν εταιρεία.
- Για τα 7θέσια, 9θέσια να μην δοθούν σε ''τρίτους'' πάση θυσία, να δοθούν μόνο σε ΣΥΝ.ΠΕ. και ΕΠΕ των ταξί και όχι να κοπεί μία άδεια ταξί και να γίνει 7θέσιο ή 9θέσιο, διότι ο εν λόγω συνάδελφος γίνεται αυτομάτως ''τρίτος'' από τη στιγμή που δεν θα είναι ταξιτζής.
- Τα ενοικιαζόμενα μετά οδηγού είναι μία πολύ σοβαρή μορφή απελευθέρωσης του έργου, διότι θα μας πάρει το έργο που έχουμε μόνο εμείς αφού θα είναι πιο οργανωμένοι από εμάς. Επιτακτική ανάγκη να οργανωθούμε και να αφυπνιστούμε, διότι το μονοπώλιο σταματάει. Υπενθυμίζουμε ότι πλέον τσιγάρα δεν πωλούν μόνο τα περίπτερα, αλλά και όλα τα mini-market.
- Η μεγάλη πληγή για τον κλάδο είναι μία νέα μορφή εξυπηρέτησης που λειτουργεί ηλεκτρονικά μέσω κινητών τηλεφώνων (smart phone,   i-phone, κλπ.) περίπου 10 ημέρες στην Αθήνα, προς το παρόν.
Δεν είναι τρόπος λειτουργίας Ράδιο-Ταξί όπως πολλοί από εμάς πιστεύουν, αλλά ένα Πανελλαδικό σύστημα διαχείρισης στόλου ταξί ιδιωτικών συμφερόντων επί πληρωμή. Είναι στην πραγματικότητα απελευθέρωση διαχείρισης στόλου, όπου μέχρι σήμερα την είχαμε αποκλειστικά εμείς μέσω των Ρ/Τα. Λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τα Ρ/Τα, απομονώνοντας επί της ουσίας τους επαγγελματίες οδηγούς, λειτουργώντας ως ''μεσάζοντας'' ανάμεσα στα ταξί και τους πελάτες χωρίς όρους και κανόνες, χωρίς έδρες κλπ.
Πρέπει άμεσα η Ομοσπονδία να επιληφθεί του θέματος - κατά πόσο είναι νόμιμο και εάν είναι, να τεθούν περιορισμοί ανάλογοι τουλάχιστον που τίθενται και σε εμάς - διότι το συγκεκριμένο σύστημα θα λειτουργήσει ως ''Δούρειος  Ίππος'' και θα διαλύσει όλη την οργάνωση που πασχίσαμε τόσα χρόνια να δημιουργήσουμε.
.......και εμείς θα ψαχνόμαστε ακόμα για το αν θα έρθουν άλλες εταιρείες να μας ''πάρουν'' τη δουλειά.

Υ.Γ. - Για την περίπτωση 4 του άρθρου 3 του νέου Π.Δ. να γνωμοδοτεί θετικά και ο οικείος Ο.Τ.Α. και εκπρόσωποι των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί της Δημοτικής Ενότητας και των εδρών που αφορά η κοινή λειτουργία. 
             
Χαλκίδα, Ιούνιος 2011
                              
 με συναδελφικούς χαιρετισμούς             

                  Νίκος Κακαλιάς           
              Πρόεδρος του Σωματείου
              & Ράδιο-Ταξί Χαλκίδας
Για τη λήψη του άρθρου επέλεξε → ΕΔΩ