Τάδε έφη Ζαρατούστρα του Γερμανού Φιλόσοφου Φρίντριχ Νίτσε
Τάδε έφη ¨Υπεράνθρωπος¨ Γιάννης Ραγκούσης
Ελληνική απόδοση από τον Λευτέρη Τερζάκη
Ρε ψωνάρα γέρο, μπορεί δικαιολογημένα να με ρωτήσει ο καθένας, ξεμωράθηκες εντελώς και τώρα στα γεράματα θέλεις να το παίζεις φιλόσοφος και να συγκρίνεσαι με τον Νίτσε; Η απάντηση που θα έδινα σε έναν τέτοιο σχολιασμό είναι: «Γιατί όχι, εφ όσον ο κύριος Γιάννης Ραγκούσης θεωρεί πως είναι Πολιτικός και δικαιούται να αποφασίζει εκ του ασφαλούς για τις τύχες των άλλων, γιατί εγώ να μη το ¨παίζω¨ και εγώ φιλόσοφος, αλλά καθόλου εκ του ασφαλούς γιατί εργάστηκα 43 ολόκληρα χρόνια και συνταξιοδοτήθηκα στα 67 μου (τώρα έκλεισα τα 71) με μια σύνταξη πείνας γιατί έτσι αποφασίζουν ο κύριος Ραγκούσης και οι Ομόσταυλοί του. Για τους εαυτούς τους όμως αποφασίζουν σημαντικές αεριτζίδικες συντάξεις σε βάρος του κοινωνικού συνόλου χωρίς ουδέποτε να έχουν καταβάλει για ασφαλιστική εισφορά ούτε ένα λεπτό». Αυτά ως εισαγωγή. Ας έρθουμε τώρα στις ¨Ρυθμίσεις¨ του για τα Ταξί που εξακολουθεί να επιμένει ξανά εκ του ασφαλούς αδιαφορώντας για τις παρενέργειες! Ο κύριος Γιάννης Ραγκούσης διαθέτει βέβαια τίτλος σπουδών αλλά ουδέποτε εργάστηκε. Πάντοτε υπήρξε κομματικοδίαιτος και κρατικοδίαιτος δεν έχει κολλήσει ούτε μισό ένσημο. Σε μια εποχή που η κοινωνία μαστίζεται από οικονομική κρίση και κρίση ηθών και αξιών, με 250.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις να έχουν κατεβάσει ρολά και οι άνεργοι να αγγίζουν το ένα εκατομμύριο. Ο κύριος Γιάννης Ραγκούσης ισχυριζόμενος ότι τα τελευταία δέκα χρόνια η παραοικονομία στο ταξί υπολογίζεται στα τέσσερα δις θέλει να ¨Απελευθερώσει¨ τον Κλάδο μας που σήμερα διαθέτει σε όλη τη χώρα 28.000 περίπου νόμιμα ταξί και καμιά τρακοσαριά Μαϊμούδες κυρίως στο λεκανοπέδιο. Ποιοι όμως την καθιέρωσαν, την ανέχθηκαν, την γιγάντωσαν και την εκμεταλλεύτηκαν αυτή την παραοικονομία; Σίγουρα και σαφώς όχι οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί. Γιατί λοιπόν ο κύριος Γιάννης Ραγκούσης αντί να ¨Χτυπήσει¨ τον Μαύρο Γάιδαρο της παραοικονομίας, χτυπάει το Σαμάρι του; Ρητορικά το αναφέρω αυτό, δεν φταίνε σε τίποτα τα γαϊδουράκια. Όσο και ανυποψίαστος να είναι κανείς δεν μπορεί να μη πάει το μυαλό του πως κάποια συμφέροντα επιχειρείται να χειραφετηθούν σε βάρος όχι μόνο του Κλάδου των Ταξί αλλά και του Κοινωνικού Συνόλου γενικότερα. Από αυτή την εκτίμηση δεν μένουν φυσικά απ έξω και συγκεκριμένες παράγραφοι του Π.Δ. Ρέππα που προδιαγράφουν δημιουργία ΚΑΡΤΕΛ. Δεν χρειάζεται άλλο να επεκταθώ πάνω σε αυτό τα συμπεράσματα είναι για όλους ορατά. Ο Κλάδος για να παραμείνει όρθιος πρέπει να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο τις υπηρεσίες του αλλά σε κάθε περίπτωση να παραμείνει ένα ευέλικτο και δημιουργικό σύστημα μικρομεσαίων επαγγελματιών και ιδιοκτησιών φυσικά. Ο μέσος όρος ημερήσιας ακαθάριστης είσπραξης και όχι μεροκάματου για κάθε ταξί στα αστικά κέντρα, με δύο οδηγούς και βάρδια 9 ωρών τον Σεπτέμβριο του 2009 ήταν 180 ευρώ. Δύο χρόνια μετά, τον Σεπτέμβριο του 2011 ο μέσος όρος με το ίδιο ωράριο εργασίας δεν ξεπερνά τα 130 ευρώ και η κατάσταση θα επιδεινώνεται άγνωστο για πόσο διάστημα. Για την Περιφέρεια τα πράγματα είναι χειρότερα. Υπολογίστε λοιπόν τι έχει να αντιμετωπίσει ο κάθε μεροκαματιάρης ταξιτζής στα αστικά κέντρα και την Περιφέρεια αν η ουτοπιστικές ρυθμίσεις του Τζάμπα Μάγκα κυρίου Γιάννη Ραγκούση υλοποιηθούν και γίνουν πραγματικότητα σε μια χειμαζόμενη Ελλάδα που κανένας μας δεν γνωρίζει πια τι θα του ξημερώσει! Την Παρασκευή και το Σάββατο 16 και 17 Δεκεμβρίου ο κύριος Γιάννης Ραγκούσης δήλωσε στα Κανάλια ΣΚΑΙ και ΜΕΓΚΑ: «Δεν σκόπευα βέβαια να αφήσω ασύδοτη την κατάσταση. Στο πρώτο εξάμηνο μετά την ψήφιση του Νόμου θα χορηγούσαμε ΜΟΝΟ 10.000 ΑΔΕΙΕΣ σε όλη τη Χώρα, θα βλέπαμε πως θα αντιδράσει η Αγορά και θα συνεχίζαμε αναλόγως». Και εγώ συνεχίζω με κάτι που θα ήθελε να πει, αλλά δεν το είπε: «να πάρουν τις άδειες αυτοί που θέλουμε και στο εξάμηνο το ξαναβλέπουμε…» Λέτε να βάλει και για αρχηγός του ΠΑΣΟΚ; Τίποτα δεν αποκλείεται; Ο ίδιος πάντως έχει πως για ότι δεν πάει καλά και δεν δρομολογείται δεν φταίει ο ίδιος αλλά οι συνάδελφοι του στη Βουλή και την Κυβέρνηση. Πάντως τον βλέπουμε το τελευταίο διάστημα να εμφανίζει τον εαυτό του ως αρχάγγελο της κάθαρσης. Και για να τελειώνω, γιατί αρκετά σας κούρασα, αν η ηγεσία του Κλάδου και όλοι μας δεν εργαστούμε για να κλείσουμε οριστικά τους διαδρόμους που οδηγούν στο Παρασκήνιο, την Διαπλοκή και τη Συναλλαγή με Κομματική εποπτεία και αντιπαροχή Καρέκλες, ακόμα και κάθε μέρα να χιονίζει, η Χώρα, τα Επαγγέλματα, η Κοινωνία, τα Παιδιά και τα Εγγόνια μας δεν πρόκειται ποτέ μα ποτέ να δούνε ΑΣΠΡΗ ΜΕΡΑ! Μπορεί βέβαια να μη τα φάγαμε μαζί αλλά δεν είναι και λίγοι εκείνοι που κρατούσανε τα Πιάτα για να τα γλείψουνε αφού χορτάσουν οι Νταβατζήδες και τα Λοιπά Λαμόγια!
Λαύριο 17 Δεκεμβρίου 2011 Λευτέρης Τερζάκης
Πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί.
terzakis@freemail.gr