Απόψεις - Θέσεις - Προτάσεις Γιάννη Φραγκούλη (29/04/12)


 Θα ήθελα ως αυτοκινητιστής που είμαι, να αναφερθώ στις ρυθμίσεις που αφορούν τον κλάδο των ταξί με το νέο νόμο που είναι ο εφαρμοστικός νόμος του νόμου για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων.
 Φαίνεται ότι ο κλάδος παραδίδεται εξολοκλήρου, σταδιακά στις ανώνυμες εταιρείες. Δύο ρυθμίσεις, αυτές που αφορούν τα πληθυσμιακά κριτήρια και τις μεταβιβάσεις των αδειών που υποτίθεται ότι είναι αιτήματα του κλάδου, στην πραγματικότητα είναι τελείως παραπλανητικές. Πρόκειται για εκλογικό λουκούμι για τα κόμματα της συγκυβέρνησης που άλλα έταζαν και άλλα ψήφισαν. Όλες οι διατάξεις μπορούν να αλλάξουν με ένα προεδρικό διάταγμα την επόμενη των εκλογών χωρίς καμία κοινοβουλευτική διαδικασία. 
  Οι έδρες παραμένουν προς το παρόν ως έχουν, αλλά μπορούν να αλλάξουν, με απόφαση του Περιφερειάρχη (άρθρα 83 & 84). Ητιμή μεταβίβασης θα καθορίζεται επίσης από την Περιφέρεια.
  Θεσμοθετήθηκαν ως οχήματα επιβατικά ΔΧ οχήματα 9 θέσεων (άρθρα 82 & 91), χωρίς ταξίμετρο που θα ανταγωνίζονται τον αυτοαπασχολούμενο αυτοκινητιστή και για τα οποία θα εκδοθούν νέες άδειες. Θεσμοθετήθηκαν οι Εταιρείες Ταξί που θα μπορούν να έχουν η κάθε μία το 3% των ταξί στις μεγάλες πόλεις και το 5%στις μικρές, και απεριόριστο αριθμό αδειών, εφόσον το επιτρέπουν τα πληθυσμιακά κριτήρια (άρθρα 87, 106 & 110).    
 Ο μέγιστος αριθμός αδειών ανά περιοχή, θα καθορίζεται με πληθυσμιακά κριτήρια, αλλά θα μπορεί να αλλάζει ανά διετία με απόφαση μίας Περιφερειακής Επιτροπής στην οποία δίνεται το δικαίωμα να αυξήσει τον αριθμό των αδειών (άρθρα 102 &109). 
   Διατηρούνται οι Συνεταιρισμοί φυσικών προσώπων (άρθρο 107). Αυξάνονται οι άδειες που μπορεί να διαθέτει ένα φυσικό πρόσωπο από 2 σε 5 στις έδρες με περισσότερες από 20 άδειες (άρθρο 82). Παραμένουν 2 στις έδρες με λιγότερες από 20 άδειες
  Η προμίσθωση για τα ταξί είναι μόνο για εντός νομού ενώ για τα ταξί 9 θέσεων είναι παντού ελεύθερη και η τιμή διαπραγματεύσιμη. Οι άδειες μεταβιβάζονται ελεύθερα (άρθρο 102).  Οι νέες άδειες που θα εκδίδονται στοιχίζουν 5000 ευρώ για φυσικά και νομικά πρόσωπα (άρθρο106). Η έκδοση νέων αδειών αρχίζει αμέσως μετά τη δημοσίευση του νέου νόμου και όχι μετά 3 χρόνια, όπως μας έλεγαν (άρθρο 111).
 Η πολιτική ΠΑΣΟΚ-ΝΔ ευνοεί μόνο το μεγάλο κεφάλαιο. Μας αφανίζουν ως αυταπασχολούμενους και μας ετοιμάζουν για φθηνό εργατικό δυναμικό στις εταιρείες. Η συσπείρωση στους συνεταιρισμούς φυσικών προσώπων, η διατήρηση των αδειών στα φυσικά πρόσωπα και η ποιοτική εργασία είναι ο μόνος δρόμος που έχουμε για να μείνει η δουλειά στα χέρια μας. Η πολιτική καταδίκη στις εκλογές αυτών που απεργάζονται το θάνατο του ταξιτζή είναι υποχρέωσή μας.

Γιάννης Φραγκούλης  
Αυτοκινητιστής, Αθήνα
E-mail επικοινωνίας


ΥΓ: Στην  χθεσινή γενική συνελευση του ΣΑΤΑ μας ενημέρωσαν:
1) Για τη διάσπαση του κλάδου με τη δημιουργία σωματείου στον Πειραιά 2
2) Την ένταξη των νέων εταιριών στο ΣΑΤΑ
3)Την παράταση κατα 1 χρόνο της θητείας του διοικητικού συμβουλίου.